torsdag 29 juli 2010

USA - Tisdag eftermiddag

Nu skulle vi göra en riktig cool grej, vi åkte till en strand där man kan hitta haj-tänder! Så häftigt! Man sätter sig i strandkanten och så har man ett durkslag med sig i metall. Så sitter man där och försöker hitta dessa tänder. Jag hittade en först! De äldsta tänderna är flera tusen år gamla och dom är svarta. De yngre tänderna är vita eller bruna.

Här fanns det oxå lite stenar under ytan så Dale hade med sig snorkel-utrustning till oss alla. Dock så var det inte så himla lätt, jag fick in en hel våg in i näsan! Ni kan ju tänka er vad som händer när man får in en massa saltvatten i näsan... Snoret rann som en flod hur länge som helst! Emmy hade samma problem, hennes tålamod är dock inte lika bra som mitt så hon tog sitt cyklop och gick upp ur vattnet:


Hon glömde dock bort sin sura min efter en stund och letade efter hajtänder istället. Jeanen var med oxå och hon satt och pillade med tårna lite i sanden. Plötsligt bara låg den där, den stora hajtanden som alla bara vill hitta! Så roligt för henne, hon var så glad!

Efter att ha varit där i ett par timmar så var alla hungriga. Ett stenkast från beachen ligger en restaurant som heter "Sharkys":


En underbar restaurant som ligger i anslutning till en pir, så mysigt! Maten var så jäkla god! Jag tog nån sorts thai-rätt med spagetti och det var den godaste thai-rätt jag ätit NÅGONSIN!!!


När vi hade ätit färdigt satt vi en stund och bara pratade. Plötsligt tar Jeanen fram hajtanden hon hittade och gav den till mig... "Jag vill att du ska ha den", sa hon! Jag blev alldeles rörd...

Sen gick vi ut på piren och jag lärde Jeanen hur man säger "Jag älskar dig" på svenska! Hon skulle säga det till hennes man nämligen, gulligt...


Här är två människor som har blivit riktigt bra kompisar, Emmy och Janet! Fastän Emmy inte pratar så mycket engelska så förstår hon nästan allt så hon följer gärna med Janet när hon hittar på bus!


Fortsättning följer...

Inga kommentarer: