torsdag 29 juli 2010

USA - Fredag eftermiddag

På eftermiddagen var det dax för pool-party! Dale och Janet hade bjudit över en hop med människor (mycket trevliga sådana) plus att Barbara och Carter kom plus deras dotter Tess som är 20.

Här är Janet och Emmy i poolen. Luftfuktigheten syns verkligen på kortet!


Här har vi en så söt liten hund! Det var en som heter Less som ägde henne. Less och hans fru hade 7 stycken hundar, alla var tagna från ett rescue-center för djur.


Här är Dale och Janets dotter Tess. Hon bor och går i skolan i Orlando, 2 timmars bilväg från Sarasota. Här får de ta körkort när dom är 16 men de får inte köpa sprit förräns de är 21! Knäppt måste jag säga...


Sen delade vi ut våra presenter som vi tagit med oss från Sverige. Mamma hade sytt förkläden till dom, vi hade oxå köpt dem krukor som var handgjorda i Aneby plus att de fick varsin citron som jag hade stickat. Barbara blev så glad för sin sjal! Hon hade velat ha en sådan länge för ibland var det så kallt från luftkonditioneringen på restaurangerna.


Här är Jeanen, Janets kusin (som oxå är min syssling), hon är en så himla gullig människa. Hon är 50 eller nåt, har två söner och ett barnbarn. Hon är omgift med Crawford som är en man med den häftigaste röst jag någonsin hört. Han hördes kan jag säga, en så djup röst! Crawford är pastor men jag kan säga att han hade med sig en hel kylväska med öl och han spottade minsann inte i glaset!!! Crawford är hälften irländsk och hälften indian, hans indianska ådra syntes! Han var verkligen lik en indianhövding!


Vi fick god mat och vi drack vin och öl (jag tog ett halft glas vin som vanligt). Vi badade i poolen och hade skoj, vi pratade och skrattade, med andra ord så hade vi en underbar kväll!

Vi var sååååå trötta på kvällen så vi bara slocknade i sängen...

Fortsättning följer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en kalasresa.