torsdag 29 juli 2010

USA - Fredag

Vaknade alltså denna dagen i Bradenton hos Barbara och Carter. Man kan ju lätt bli lite förvirrad när man vaknar upp på olika ställen hela tiden... Men upp gick vi och frukost fick vi!

Denna dagen skulle vi besöka Bradenton museum. Ett akvarium-museum där de har den äldsta levande sjökon i världen! Snooty heter denne ko och är 64 år, det ni! Jag har bara sett dessa djur på film innan så det var verkligen intressant. Vi fick titta på medans de matade Snooty och de berättade en massa fakta om honom.

Här är han:


Det fanns en massa annat att kolla på, skelett från en massa havsdjur bland annat.


En mammut hade de:


Detta tyckte jag var så häftigt, en hajkäft!


Detta besök var verkligen så häftigt! Jag kunde gå hur länge som helst och kolla på allt. Sen hade de försäljning oxå, jag köpte två stenar med fossil på. Emmy köpte en tröja med Snooty på, den tog hon på sig direkt!

När vi kom ut så ösregnde det! Detta är ett vanligt fenomen här i Florida, helt plötsligt kan det bara börja ösregna och göra så i fem minuter sen skiner solen igen!


Fortsättning följer...

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilken resa......wow....det "värsta" äventyret. Jag tycker du är en stong qvinna som ORKAR!
Önskar dig en fortsatt härlig resa!
Sommarkram från mig.

Pinglan sa...

Har pappa pratat NÅGONTING under denna resan?? (För er andra: Han kan nämligen inte prata så värst mycket engelska utan de mest behövliga ord, som vatten, öl osv...)

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt!

Anonym sa...

Emmy, det måste vara som att vakna upp från en dröm till en annan varje dag. Puss å kram å lite kill mellan tårna.... Faster Pia och Clabbe