måndag 20 december 2010

Jag har varit SÅÅÅ nervös!!!

Jag har väntat och väntat... Hela jäkla eftermiddagen gick och ingen ringde... Blev så jäkla nervös ett tag så jag trodde att jag både skulle spy och svettas ut hela Östersjön på samma gång.

Saken var ju den att just ikväll skulle Emma spela julspel i missionskyrkan... Typiskt eller? Väntade in i det sista men inget samtal. Bytte till vibration på mobilen och åkte. Då var alltså klockan lite innan 18:00.

Satte mig i bänken och tittade på julspelet med handen på mobilen så jag absolut skulle känna det hela. Dessutom hade jag satt vibrationen på högsta så risken fanns att jag skulle trilla ur bänken när det hela började. Men inget hände, tyst som i graven...

Efteråt fikade vi... Hade hunnit slänga i mig en kopp kaffe plus en jäkla massa kakor som faster Pia hade med sig när jag kände att nu jäklar rör det sig i min kofta, DET RINGER!

Haltade så fort jag kunde bort från alla högljudda ungar för att hitta en någorlunda stillsam miljö att svara på. Det var en veterinär och hon lät väldigt formell.... "Fasen, det är kört" hann jag tänka flera gånger innan hon sa att Gibson hade vaknat för en halvtimma sedan!

DÅ STANNADE NÄSTAN MITT HJÄRTA!

Hon berättade att hon ALDRIG hade varit med om att tömma en hund på så mycket var... Uppskattningsvis var det nog nästan en halv liter.... Kan ni fatta hur ont det måste ha gjort?! Hon sa att det såg ut som om han var lättad över att slippa detta hemska! De hade märkt medans de höll på att ju mer de fick bort desto bättre fungerade Gibsons hjärta och andning. Hua så hemskt!

Nu hade han fått ett nytt drän nere mellan snutten och revbenen (ja ni fattar väl) så det ska rinna ut denna gången. Det som är ett problem nu är att han är så svullen i skinnet på hela den sidan. Det är bara att hoppas så det läker ordentligt nu, hon berättade att det som kan hända är att vävnaden kan dö. Fast då fanns det visst några kompresser eller nåt... Det får vi ta OM det händer!

Nu har jag alltså fått min julklapp! Att Gibson klarade detta är det bästa som kunde hända. Han har en lång väg kvar men jag ser positivt på det hela. Sen är jag ju ER evigt tacksam... Alla som har hållit tummarna ihop med mig... Jag är rörd över eran med mänsklighet (eller hundslighet eller hur man nu säger!). Kunde Gibson prata så skulle han oxå tacka er det lovar jag!

15 kommentarer:

Carola sa...

Men va skönt att det ordnade sig! Hoppas du får hem honom snart!

Snäckskalsdalen. sa...

Och jag har väntat också och nu när jag gick förbi datorn kollade jag igen, det var så skönt att läsa att det är OK. Stackars Gibson, så duktig han är som kämpat på så tappert, gullevovven! Nu hoppas vi bara att det går lugnt och fint i fortsättningen också!
Det känns faktiskt som en lättnad!
Tingeling och Leia och Peter hälsar också!
Kramar!

Agneta sa...

Åh, vilken underbar känsla! Vilken bra julklapp!

Anonym sa...

Nu får vi bara hoppas på det bästa. Kramar i massor till hela Familjen.
Margit(maxelonia)

Fru Venus sa...

Gud vad skönt! Jag har tänkt på stackars Gibson hela dagen! nattikram!

Shamrock sa...

Vad skönt att allt gick bra

Kicki & Jörgen sa...

Håller tummar och tår att det braiga håller i sig! Bamsebamsekramen

the_door_to_me sa...

Vad skönt att det gått bra, nu hoppas vi det går fort att bli helt bra igen.
Nu kan du förhoppningsvis koppla av lite.
Må väl!
Kram
Flisa och Lena

En häxa på Vift sa...

Va skönt! Han är en fighter, er Gibson. :)
Hoppas nu han läker fort, stackarn, det där måste ju ha varit så plågsamt.

Fenixmonas sa...

Nu har jag läst in mig ordentligt. Stackarn så ont han måste ha haft...Hoppas nu att det får läka och inte blir mer elände för honom! kramiz

Vanja G sa...

Grattis! :) Krama vovven från bonnläpparna i Lilla Sibirien! :)

Vanja G sa...

Men på tal om opålitliga hundar... jag har provat lite olika munkorgar till Alfons, och den klart bästa och mest prisvärda, trots det höga priset, var den i läder (kommer inte ihåg märket längre). Jag köpte den på djurmagasinet för 380 kr, men den var som sagt värd varenda spänn. Alfons tyckte att den var jobbig i början när den var ny och stel, men när han använt den några gånger formar den sig efter hans huvud och nu är det inga som helst bekymmer med att ha den längre. Dessutom signalerar den numera "långpromenad!" så det är bara positivt, plus att jag är mer avslappnad för att han har den och inte kan ställa till med något. Har hon inte skaffat någon munkorg så kan du hälsa och rekommendera från mig!

Unknown sa...

Stackars Gibson vad han måste gå igenom, men nu vänder det ska du se. Jätteskönt att höra att han klarade det här.
Stor kram!

Cecilia sa...

En sådan hemsk dag men "efter natt kommer dag och såret läks och sorgen har en ände!"
Hoppas allt går bra nu och att ni kan få fira jul tillsammans i lugn och ro!

tankar från mitt fönster sa...

Oj så skönt för dig! Duu kanske har känt att jag tänkt på dig. Jag blev så glad då jag gick in nu på datorn och läste hur det gått för vovven. Men vilken press att sitta och vänta under Emmas julspel.

Jag hoppas kissen kommer snart. Är det en äkta birma, som jag har. Min kostade 5 000 och jag köpte den då jag gick i pension. Den kanske kommer efter jul, fast det är värt att vänta på.
God Jul till dig och krama dottern och Gibson!