torsdag 23 december 2010

Dagen före eller dagen efter...

Ja det beror ju på hur man tänker, det är dagen före julafton men oxå dagen efter vi hämtade Gibson... Då hade han en sådan här snygg kroppsstrumpa på sig:

Den hade liksom hamnat lite på efterkälken i natt så Gibson väckte mig så jag fick ta av den. Då var klockan ändå 8:15 så han hade sovit hela natten! Bindorna hade fungerat kanon, den ena var helt full med sårvätska...  Nu på morgonen hade dock allt hamnat lite på sniskan så dräkten fick jag tvätta...

Även idag bajsade han en stor hög och även idag ville han inte äta... Tror ni det kommer igång snart för jag är allt lite orolig... Han har blivit så smal... Sedan tror jag att han är så jäkla trött och tar alla chanser till att få sova.

Jag fick duscha av allt gegg som hade runnit och lagt sig i pälsen, blä så äckligt... Han är väldigt svullen där varansamlingen satt men det kommer nog att gå ner mer och mer för varje dag som går. Satte dit en ny binda genom att tejpa med hudvänlig tejp i hans päls. Det hade de gjort innan plus att det inte gör ont att dra bort det.

Jag hoppas att han ska bli lite bättre tills imorgon så man känner att det verkligen ÄR julafton. Dock har jag missat att göra en massa nu tack vare allt som har hänt... Hade tänkt ta med Emmy in och köpa något litet från henne till mina två syskon men det får man ju skita i...

Nu hoppas jag att det inte ska bli något strul med betalningen bara. Jag orkar fan inte med mer stök och bök! Sen kan jag säga att jag är inte så himla trevlig när jag blir arg så det är nog bäst att de betalar. Summan blev 5465 :- och då har jag egentligen minst ett återbesök kvar... De kan ju vara glada över att jag har försäkring på honom...

Till er alla säger jag så här: STRESSA INTE IDAG ÄR NI SNÄLLA! Stanna upp och ta ett djupt andetag, det blir jul ändå!

7 kommentarer:

Carola sa...

Va skönt att Gibson fått komma hem! Hoppas ni får en fin jul! Å stressa är onödigt! Julen kommer å går vare sig man har städat el allt för mycket mat! Inte vet jag varför man måste städa alla köksskåp heller för inte är det ju där gästerna ska titta... Önskar er en riktigt GOD JUL!

bakom berget sa...

Åhhh, vad jag lider med er. Jag önskar att jag vore lite närmare så jag kunde ha hjälpt dig om det behövdes. Det där med julen, ordnar sig nog ska du se. Hoppas bara att Gibson ska krya på sig snart. Kan du inte försöka med att blanda i nåt extra gott i hans mat. Som korv eller nåt. Det brukar vi göra om det är nåt trassel med våra grabbars aptit. Det är väl huvudsaken att han får i sig nåt.
En STOR KRAM till er!

Anonym sa...

Jag har följt dig här, sett vad du skrivit om din älskade hund. Nu hoppas och önskar jag att allt blir bra, att han kvicknar till och att du/ni kan koppla av, få en riktigt skön och härlig jul. Skit i julklapparna, huvudsaken är ju att du har din Gibson hemma.
Många kramar och hopp om tillfrisknande från
/Småländskan

Anonym sa...

En stor Julkram till Er alla.
Kraaaaaaaaaaam
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

Skönt med Gibson hemma! Strunt i resten, för det viktigaste är ordnat nu! Ni är tillsammans!!
Ha det gott!
Hulda

Anonym sa...

God Jul till er och jag lovar att hålla tummarna tills de blir blå för att det snart ska bli bra.

En häxa på Vift sa...

Dricker han då? För så länge han dricker så är det ju ingen omedelbar fara.
Sen vad gäller mat... vill han inte ha sin vanliga mat så kan du ju trigga igång aptiten med annat; skinka, kattmat, korv,.... en liten klick vispgrädde på en matbit... tex.