onsdag 22 december 2010

Min älskling är hemma...

Dagen har varit väldigt lång. Bara denna väntan är ju så himla jobbig... Ville bara åka så jag fick rädda honom från allt hemskt! Till slut kom iallafall pappa och vi kunde åka. Naturligtvis hamnade vi  både i en kö efter plogbilen plus att det liksom var kö överallt inne i Jönköping...

Fram kom vi iallafall och jag anmälde och betalade kalaset, sedan var det bara att vänta...

Plötsligt hör jag min älskling komma ylande bakom andra sidan dörren! Tala om att verkligen inte vilja vara kvar där, han ville bara hem helt enkelt.

Ut kommer han, iklädd en tajt "träningsdress" i grönt! Han var så söt så jag nästan dog... Denna dress får de när de har sår eller när de behöver kompresser som ska sitta kvar. Himla smidig faktiskt. Dock så såg han helt förvirrad ut och verkade inte förstå att han skulle få åka hem.

Vi var tvungna att stanna vid A6 för att ta ut medicin men Gibson var tyst i bilen... Märks att han inte mår perfekt, han skäller nämligen som en galning i vanliga fall när man stannar bilen! Sedan åkte vi de nästan 5 milen hem.

Väl hemma blev han så glad så han kissade precis utanför ingången, pinsamt men vad gör man? Vi gick in och jag tänkte att han skulle äta lite, Gibson hade andra tankar för äta ville han absolut inte. Han gick raka vägen in till sin ryamatta och la sig och somnade... Han har ju säkert varit nervös hela tiden på sjukhuset, inte konstigt om han är trött!

Läste hans journaler och då hade han inte bajsat sedan jag lämnade honom... Lite oroande men redan nu ikväll så bajsade han en hög och matte andades ut... Sedan skulle jag kolla såren. De sa att det inte rann så mycket längre men jag undrar om de skojade med mig för rann hade det gjort! Nu var ju frågan hur jag skulle lägga om det så det håller hela natten... Anette hade kompresser men när jag såg hur mycket det hade runnit så började hjärnan arbeta...

BINDOR! Finns väl inget som suger upp så bra som Always och Libresse! Trots att jag själv inte har mens så har jag ändå sådant hemma så jag tog en Always med vingar där det rann mycket och lite trosskydd (märke okänt) där det inte rann så mkt. Hoppas att det duger! Resultatet får ni reda på imorgon...

Nu sover alla utom jag... Dagen har varit lång och min kropp har inte hämtat sig alls... Har svårt att slappna av när kroppen är en spänd fiolsträng! Ju bättre Gibson blir desto bättre kommer jag att må. Tänkte tagit kort på honom oxå så ni fick se såret men jag tyade inte... Ni får se det imorgon! Kram på er alla ni snälla människor...

10 kommentarer:

Sunna sa...

åh vad skönt att ha honom hemma, smart ide med bindor, funkar säkert

bakom berget sa...

Va gott att få ha honom hemma igen. Hoppas att det går bra med bindorna nu. Jag tycker att det var en fiffig idè.
Här är det svinkallt ikväll. Ca 25- och lika kallt ska vi få i morgon. När jag skulle krypa isäng nyss hade Evert snott min säng. Han hade bäddat i sin egen säng först, så jag antar att det var meningen att jag skulle sova i den. Tyvärr fick jag inte plats hi hi hi, så jag sitter en stund vid datorn och väntar tills han har flyttat på sig. Hoppas ni får sova gott i natt! KRAM från Åsa.

Snäckskalsdalen. sa...

Kom precis hem och var tvungen att höra efter hur Gibson hade det, och vilken lättnad och vilken bra uppfinning du kommit på med bindorna.

Jag riktigt ser honom när han gosade ner sig i sin alldeles egna ryamatta och bara sov, så skönt!

Hoppas nu att det går bra fortsättningsvis också och att du får pusta ut för det är jobbigt, det är det!

Krama Gibson lite lätt från mig, snälla!
Kram

Shamrock sa...

Skaönt att han är hemma och på bättreingsvägen. Annars är det väl ob som suger bäst ;)

Fru Purjo sa...

Vad fint att du har Gibson hemma igen. Hoppas såret läker fint nu. Kram :)

Cecilia sa...

Gott att han är hemma nu! Sjukvårdspersonal har många gånger helt fel perspektiv på vad som är "lite" ifråga om blod och annat men budskapet är väl att det som rinner nu är lite jämfört med tidigare och dessutom lugnt läge. Hoppas natten varit vilsam och återhämtningen är igång ordentligt nu!

Pinglan sa...

Härligt att vännen är hemma! Kan ju vara att såret rinner lite nu när han rör på sig.. Hoppas det läker fort. Kram kram

En häxa på Vift sa...

Skönt att ha honom hemma igen och att han inte bajsat sen han kom dit var nog inte så underligt, dels operation och dels åt han väl inte just nåt där heller så det fanns nog inte så mycket som behövde komma ut de dagarna.

Men klart han mår bättre då han får komma hem till tryggheten. :)

UllaJohanna sa...

Har läst ifatt lite här.. Har ju inte varit så flitig med att läsa och kommentera sista tiden.. (*skäms*)..
Vilken pärs du har gått igenom... Och så skönt att han är hemma igen!!
Djursjukhuset i Jönköping är bra.. Hade min lilla UllaFrida där när hon fick cancer (det gick inte att rädda henne, men dom/vi kämpade verkligen)...
Håller verkligen både tummar och tår för att det ska gå bra nu med Gibson!!!

Passar på att tacka dig för dina goa kommentarer hos mig och önskar dig en riktigt GOD JUL!!!

Fia sa...

Skickar en liten extra julhälsning till dig. Kram!