torsdag 23 december 2010

Tänk så det kan bli...

Ja det kan man ju verkligen undra när man tänker tillbaka på veckan som har varit... En riktig skit-vecka har det varit och jag är rädd för att det inte är slut än... Gibson vill inte äta... Han spottar ut det han får in i munnen och vänder bort huvudet. Jag hoppas verkligen att detta vänder, att han börjar äta imorgon... Vad ska jag annars göra?

Pratade med djursjukhuset innan och de sa att han måste ju äta för att få kraften tillbaka. Just nu struntar väl Gibson i det, han vill inte äta och där med basta... Om han inte har börjat äta imorgon så pratade hon om att han måste åka tillbaka...
JAG ORKAR INTE MER! Snälla, snälla Gibson... Jag ber dig på mina bara knän att du ska äta imorgon... Det räcker med lite, lite bara du gör det!

Jag är helt slut... Både fysiskt och psykiskt... Imorgon är det julafton och om Gibson skulle hoppa upp på bordet och slafsa i sig halva skinkan skulle jag bli själaglad! Snälla, låt allt vara som vanligt, som om inget hade hänt... Låt Gibson vara så pass pigg så han kan öppna sin julklapp... Snälla...

(Ps. Gibson har fått en Omeprazol ifall det är magkatarr han har...)

9 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

nämen...
hmm, testat med kattmat? Burkmat brukar vara lätt-tuggat och aptitligt, kanske kan det vara nåt?

Shamrock sa...

Nu håller jag tummarna igen och hoppas att han börjar äta

bakom berget sa...

Hej igen! Men stackars Gibson. Är det inte bäst att han åker tillbaka till djursjukhuset så att dom kan ha koll på honom. Jag skulle ha propsat på det om jag var du. Omeprazol?? Kan man ge det till hundar. Det visste jag inte. Annars brukar det ju vara helt förbjudet att ge hundar människomedicin. Värktabletter och sånt kan ju rent av ta död på ett djur. Jag förstår att du har ett rent helvete just nu. Hoppas att det ordnar sig för er. Pussa lite på Gibson från mig. Jag håller alla tummar jag har, just nu.
Kram Åsa.

Fru Venus sa...

Jag hoppas och ber att det ordnar sig! Kram!

Osloskånskan sa...

Hoppas allt löser sig, och dåggen börjar äta...

Sunna sa...

går det inte ens med små godisar som korv och leverpastej?

Camilla sa...

Hoppas verkligen att han äter upp halva skinkan imorgon.
God Jul önskar jag dig och söta Gibson

the_door_to_me sa...

Lider med dig! Hoppas att Gibson vill äta imorgon!
Flisa skickar en nospuss och hoppas att julen kan bli så bra den kan....
Styrkekram
Lena

Anonym sa...

Om jag bara hade något gott råd men håller tummarna gör jag.