tisdag 24 augusti 2010

Jag överlevde men plånboken behöver hjärt-lung-räddning...

Gibson var helt hysterisk i bilen till stan... Började skälla när vi hade åkt 500 meter och sedan fortsatte det med tre skall var femte sekund... Åh vad skönt det känns när trumhinnorna börjar bukta inåt...

Iallafall så kom vi ju fram och den väldigt nervöse och skakiga hunden fick sin spruta! Matte betalade 1100 kr för detta spektakel! Jag står alltså där och ser hur min plånbok hickar till och blir alldeles slapp i min hand. Trycker ihop den lite och då kvicknar den tack och lov till!

Sen gick vi de få stegen till djuraffären för att köpa den lille vännen ett kex-ben som belöning.

Efter detta lämnade jag in receptet på Gibsons artros-medicin. Min plånbok började hicka igen men de hade inte medicinen hemma så jag får betala dessa 1700 kr på torsdag när medicinen kommer...

Vägen hem gick lite lättare. Gibson var nog trött efter att ha varit på helspänn så länge. Först satt han upp och skällde ett tag...

Sen när jag kollade så låg han ner! Hurra!

Matte satt dock på helspänn hela vägen för är man inte beredd på ett skall så kan man bajja i brallan!

Vä hemma blev det kaffe och lite mörk choklad för att lugna ner de uppstressade nerverna... Gibson lade sig genast på sin dag-ligg-plats och somnade direkt. Plånboken har hämtat sig men jag får nog hålla koll på torsdag så han inte dör på riktigt!

6 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Stackars hund, matte och plånbok....hoppas ni alla överlever /kram :-)

Selma sa...

Hunden här är tyst när han åker bil men han flåsar och dräglar. Vi har inte hundanpassad bil så ...

Pinglan sa...

Fasen vad trist att hosta upp så mycket pengar. Men han är ju så söt så det uppväger ju det! Pöss

Monica sa...

Ja inte är det lätt att heta Gipson och matte tar ut mig på sånt jag inte gillar....sedan att matte får betala en massa pengar på det också...inte lätt för någon av er.
Men vilken vacker halsduk du gör....nu blir jag "impad"....
Ha en bra kväll & kram från mig.

Fru Venus sa...

Dessa underbara djur....men så dyra! *suck* Kram

Yevonde sa...

åh känner igen det där, vår hund var itne så förtjust i att åka bil... Det är bra dyrt, borde finnas något högkostnadsskydd.. :)