tisdag 1 mars 2011

Tala om "bumby road"...

Vägen mellan Solberga och Sund alltså, den är värre än en bergodalbana just nu! Jag och min ömma moder har tagit denna väg idag när vi åkte hem från den stora staden Jönköping. Tala om att det vart skumpigt. Hade jag inte haft både stödkrage och korsett så hade väl mina kotor suttit uppe i taket eller nåt...

Först besökte vi Lerdalaboden, en stor garnaffär i Jönköping. Jag köpte dock INGENTING, är jag inte ståndaktig? Faktiskt så är ordningen i denna affär helt under isen och är det något jag kan bli besviken på så är det sådant. Knappt inga prislappar och garn huller om buller... Nä, inget trevligt allt faktiskt. Man vill ju veta vad saker och ting kostar eller hur!

Sedan blev den A6 och IKEA... Tror jag köpte batterier på IKEA, orkade liksom inte mer. Resten av trippen vart bara jobbig, jag ville bara hem och ta min medicin och svimma eller nåt...

Nu är jag iallafall hemmka hos mina älsklingar. Emmy har messat och sagt att hon saknar mig, det värmer mer än solens inre kan jag säga! Fast det kanske är paketen på söndag som lockar oxå,vad vet jag? Iallafall så kan jag säga att längtan är ömsesigig...

Nu ska jag ta min stackars ömma rygg, slänga den åt helvete i soffan och försöka få kriminalserien från Amerika att glömma dessa plågor... Ledsen att detta blev ett inlägg fyllt av plågor men tyvärr så är livet just nu lite hårt...

12 kommentarer:

Helena sa...

Âr vägen kanske som på vestlandet i Norge? Svänger värre än en bergochdalbana.
Köp garn på internett, man ser priserna, färgerna och har full översikt. Bara ett tips. Ja sms från barna är härligt, ofta korta och konkreta. Min 13-åring tror jag är tankeläsare, och vet vad han menar utan sms. Hmmm

Reidun sa...

Det du inte hinner försvinner inte. Allt är kvar. Datorn, bloggen allt....
Mitt i eländet är det inte skönt att få lite pälsterapi ibland och någon som välkomnar en hem.
Kramar
Reidun

Rosenvante sa...

Klaga på så mycket du vill, det är din blogg och du skriver precis vad du vill. Vill vi inte läsa, då kan vi knäppa bort dig, men det gör vi inte bara så du vet. Vi lider kanske i tysthet med dig, men vi förstår och kanske är det så att vi inte har de rätta orden att skriva och ge tillbaka bara.
Kram till dig och hoppas du hamnat lite bättre nu.

Baronessan sa...

Jag blir vansinnigt irriterad när jag är ute och handlar och det inte finns prislappar. Aldrig i livet att jag frågar utan jag vänder på klacken och går ut.
Om jag kunde lyfta bort lite värk från dig så skulle jag. Här kommer en liten försiktig kram

Shamrock sa...

Hoppas att du mår bättre nu

Cecilia sa...

Hoppas lite sofftid kan lindra både här och där, tillsammans med mediciner, förstås!
Gott med små kärleksbudskap i mobilen!

Pinglan sa...

Mys när man får mess från stumpan!! Kram

messan sa...

Hoppas du kunde kasta den...långt långt bort...
Mys nu!
Kram

Anonym sa...

Jag och min man var och köpte blommor till min svågers begravning i kväll. Jag trodde jag skulle bli tokig innan jag var hemma igen. Det är så ojämt på gatorna. Ja mina kotor fladdrade runt i ryggen så jag hade hur ont som helst. Så till råga på allt så funkade inte hissen som den skulle. Jag vågade inte åka med den utan tog trappan opp. Ve och fasa innan jag var uppe.
Nej jag får nog sitta inomhus tills det blir vår och sommar. Sedan var det så jobbigt med alla billysen på gatorna. Det är så att jag har gråstarr och blir det för ljust så blir allt som en dimma. Nej nu ska jag sluta gnälla. Får försöka starta upp en egen blogg så jag kan gnällskriva på den. Jag har haft strul med min mailadress. men min man gjorde om det hela på något sätt så nu har det funkat igen.
Jag kan så lite om Datorer så jag är rädd för att sätta igång någon blogg.
Kram på Dig och ha en skön Onsdag.
Margit(maxelonia)

Annanann sa...

Jag var också på IKEA idag, tänk om vi var där samtidigt. Jag började med en "svull"fika i caféet, innan jag gick igenom IKEA och handlade! Lakan, örngott och batterier såklart!

Snäckskalsdalen. sa...

Jaa, du, det är väl inte så konstigt om man känner så där ibland, det är nog fullständigt naturligt och den här vintern har inte varit gynnsam för någonting och absolut inte om man inte mår bra från början. Ett elände är vad det är. Jag börjar bli riktigt led på allt jag också, jag bara kanar omkring på isen och under isen ligger snön och det är kallt och rått och inte kul.
Vi försöker kämpa vidare tycker jag, det kommer nog en vår med lite varmare väder och då blir det nog bättre, får vi hoppas.
Agneta kram

Caja: sa...

*kramar om* och önskar dig en bättre dag idag/caja