tisdag 1 mars 2011

Jag hinner inte med!

Jag jobbar inte, jag städar inte , jag diskar inte... Jag har hjälp en gång om dagen att gå med hunden. Låter som ett liv fullt med tid men sanningen är denna:
JAG HINNER INTE!
Jag hinner inte titta på tv, jag hinner inte träffa kompisar, jag hinner inte plocka upp all skit som ligger överallt, jag hinner knappt gå på toa ibland, jag hinner inte med ER alltid...

Varför? Svaret är förmodligen att min kropp är angripen av detta jävla värkmonster, ett monster som angriper både min kropp, min själ och mitt psyke så hårt så detta med att vara "normal" inte finns längre. Detta är iofs normalt i min värld...

Jag blir dock ledsen, inte för min egna skull utan för allt annat som får lida för detta, allt annat som inte hinns med... Jag ber varenda kväll för att min älskade Emmy inte ska lida allt för mycket plus att djuren mår bra trots detta.

 Alla ska veta att det är inte något fel på min vilja iallafall!

Dock hoppas jag att ingen blir sur om jag på något sätt har "glömt" den personen. Alla finns kvar, dock så är alla inträngda i ett litet hörn av min hjärna, resten är bebodd av värkmonstret tyvärr...

8 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jisses, så där kan man ju känna även om man inte är sjuk. Så ta´t lugnt bara, vi försår.

Anonym sa...

Ja detta med att ha värk kan göra en vansinnig. I varje fall blir jag det. Att inte kunna röra sig och göra saker som man vill. Vara beroende av andra och inte klara sig själv.
Tänk om jag fick vara normal.
Ha en bra dag
Margit(maxelonia)

Helena sa...

Styrkekramar från mig.

conny sa...

Du behöver inte oroa dig för oss, anklaga dig inte själv. Vi förstår din situation. Ta hand om dig själv på bästa sätt, det är det viktigaste, att du, Emmy och fyrbeningarna mår så bra som möjligt!

ime sa...

Åh så trist. Hoppas verkligen du mår bättre snart. Kram

En häxa på Vift sa...

Nejdå, du skriver när du har tid och ork, helt enkelt.
Ta hand om dig
Kram

bakom berget sa...

Du är bra som du är! Kram Åsa.

Madeleineslife sa...

Andra förstår inte, dom tror att man inte har någonting att göra! Men dagarna går...

Vissa dagar tar man på sig lite för mycket av bara farten.. Det är svårt att dosera!

Ta hand om dej.. Kramis