fredag 4 mars 2011

En fredag med huvudvärk gånger två...

Jag har då inte TVÅ huvudvärkar utan det är så att både jag och barnet har huvudvärk idag... Hon har ont bakom ögat och ner i näsan på ena sidan. Jag har ont......överallt i huvudet....

Vilken tur då att man inte brhöver göra något blodigt allvarligt idag. Ändå har jag börjat att "städa" inför söndagens födelsedagsfest. Vi ska fira allihopa utan papsen i familjen. ALLA fyller i februari och mars och sedan fyller pappa i slutet av maj. Lite jobbigt när alla fyller samtidigt men man kommer ju ihåg alla födelsedagar på det sättet.

Alla presenter är inköpta dock så kommer mamma att få vänta på sitt paket, har skickat efter en grej och naturligtvis så har det inte kommit än... Ja ja, inget att göra åt...

Dock så är det ju kul att träffa hela högen! Mormor kanske inte kan vara med, hon är snart 89 och börjar bli rätt skröplig... Brodern min från Borås kommer, systra mi från Jönköping kommer och sedan är det mor å far som bor här i samhället. Mamma fixar tårta så det ända jag ska göra är att fixa mitt hem...

Någon som vill komma hit å hjälpa mig att städa? Eller städa.... Jag menar att RENSA I RÖRAN! Har en klädkammare som inte är så rolig, där bor det ett skräpmonster som kan hoppa på en när man öppnar dörren. Sedan tror jag att detta monster kan föröka sig, inte har väl JAG gjort denna röra själv?

Nu ska jag göra en kopp thé och titta på min röra lite.... Kanske kunde jag telepatera bort skiten?

6 kommentarer:

bakom berget sa...

Gomiddag!Tack för mailen! Ha ha ha...Dom var bra. Trist med en sån jäkla huvudvärk! Hoppas du pallar med att röja lite. Annars så spelar det väl inte så stor roll om det är lite rörigt.
Själv ligger jag däckad i sängen idag. Ryggen sa ifrån på allvar igår kväll. Skit oxå! Men det har varit på gång länge.
Hoppas du blir av med pannknacket så du kan ha
en trevlig fredagkväll!
Varm kram från Åsa.

Mona sa...

Men visst är det bra med en klädkammare där man klämma in mycket. Bara man kommer ihåg att röja ibland. Jag har ingen sån nu men önskar jag hade det. Hoppas din värk försvinner.

Anonym sa...

Jag har en jättestor klädkammare men skulle behöva en större. Det är konstigt att man kan samla på sig en så enorm massa grejer. Jag har en elmangel står där som tar en massa plats. Sedan så småningom ska jag ha dit ett frysskåp av okänd storlek.
Hoppas ni mår bättre illa kvickt båda två.
Här regnar det idag så nu kanske våren äntligen är på väg. Men det blir säkert bakslag.
Ha det så roligt på eran Fest.
Kram
Margit(maxelonia)

Cecilia sa...

Såg ett program på TV igår som handlade om "samlare". Dt gjorde att min röra tedde sig mild, normal, på gränsen till asketisk...
Men "min" röra är faktiskt till stor del inte mina saker. Likväl ska den ut under de närmaste månaderna, så det så! :-)
Hoppas ni får en lugn fredag, tösen och du och att det lättar i båda huvudena!

Rosenvante sa...

Undrar om jag inte har ett sådant monster här också.
Mars är en bra månad, då fyller jag också.
Men du, vem bryr sig hur det ser ut, de kan väl flytta runt grejerna om de vill sitta eller så får de väl komma o städa om det inte gillar röran. Ta det lugnt och vila huvudet, kalas blir det ändå.
Kram

Fru Purjo sa...

Surt mee huvudvärk. Hoppas ni blir av med dem innan kalaset drar i gång.

Beträffande muggarna...visst är de fina. Och vi använder dem både till kaffe och te ;-)