fredag 4 mars 2011

Ibland glömmer man tid och rum...

Idag undrade Emmy om vi inte kunde målalite. Jodå, efter lite letande så fann vi det vi sökte: MÅLARGREJERNA! Dessa hade legat gömda i flera år (tror jag) i en låda eftersom både Emmy och jag helt hade glömt bort detta med att måla...

Idag skulle vi iallafall vara kreativa som attan! Så vad målar man då? Jo, man vänder ut och in på sitt inre och målar det man hitar där. Ungefär... Emmy tyckte först att det var märkligt att man skulle "måla" känslor men sedan fick hon blodad tand, måla känslor var riktigt roligt!

Detta är min tavla, den är dock INTE färdig än. Som sagt, det är mitt inte jag målar, eller rättare sagt "Mig själv".

Emmys tavla ärverkligen en avbild av hennes inre. Den är heller inte färdig.

Vi ska fortsätta imorgon hade vi tänkt men det beror ju på om man känner för det. Att måla kommer ju liksom inte av sig själv. Jag målar bara för att det är kul, inte för att det ska bli fint. Jag bara kladdar lite, sköljer inte ens av penseln mellan färgerna utan blandar hej vilt... Emmy är lite mer sådan att hon vill att allt ska vara perfekt. Därför var det så skoj att Emmy idag bara gjorde lite ifrån sitt inre.

Märkligt var oxå att Buddha sov i sängen brevid oss HELA tiden! Vilken katt hade inte blivit glad över att kleta med penslar och färg? Jag har vägt honom idag, 3 kilo väger han.  Är han en tjockis tycker ni? Han fyller 5 månader imorgon... En månad kvar till knipsning av kulorna...

18 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

Så roligt ni haft! Att kladda litet är rätt inställning. Det ser jättebra ut, både ditt och Emmys. Jag kladdar med akvarell somnybörjare o det bästa är att man, som du säger, glömmer tid och rum och bekymmer.
Buddha växer bra. Min birma är enliten katt, hon väger inte 3 kg ens som vuxen.
kram

bakom berget sa...

Jag måste ju bara få säga....Du är ju för fasen konstnär! Ja, ni båda två. Jättefint!
Ha en fin kväll! Kram.

Caja: sa...

Tjusiga ickefärdiga alster!!! Ang Buddha så är han väl ingen tjockis...har du inte sett mina två inlägg från igår??? Våran Ragnar (se bilder inne hos mig) är 9 mån och väger blygsamma 7.5 kg....

Kram/caja

Cecilia sa...

Ni har målat fint, båda två! Spännande med ett lite djupare tema, inte bara saker man ser omkring sig!

Kicki & Jörgen sa...

Du är ju riktigt duktig! Konstnärlig till tusen! Emmy också.

Rosenvante sa...

Jisses så duktiga ni är.
Men att du inte målar mer, du har ju talang och har en konstnärlig ådra, visa den mera tycker jag.

Marie-Louise sa...

Vilka fina tavlor, även fast de inte är färdiga ser man att det kommer bli fint. Jag gillar verkligen ditt ansikte du målar :)Jag håller med ovanstående kommentar, det syns att du har en konstnärlig ådra, det är jätte bra målat.
Trevlig helg.

Angelica sa...

Vad GLAD jag blev när jag såg att du målar! Jag vet inte riktigt varför, men det verkade stämma på dig :D Jag verkligen älskar att både måla och teckna (har fått det ifrån pappa), men det är som du skriver - det går i perioder. Men din period verkar ha varit alldeles för lång!!! Du och dottern målar ju underbart!!!!!!!

Måla mera!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!!

Malla sa...

IMPONERANDE!! jättefint, önskar jag kunde måla i närheten så fint som ni!

monica sa...

Jättefina målningar ni gör ju! = )
Nää, Buddha är ingen tjockis, han är precis lagom rund för sin ålder = ) 3kg är bra!
Har du tur blir han runt 6-7kg när han är kastrerad och vuxen, Ragdollen är ju oftast en stor kisse, en myspropp = )
Kraaam på er

Snäckskalsdalen. sa...

Men hur duktig är då inte du på att måla...jag är förstummad. Det där utvecklar du väl, eller är du redan en känd konstnär? Man kan ju undra och Emmy är också duktig.
Va häftigt!
Kramar från Agneta

Black Iris sa...

Som de andra tycker så tycker jag också att du ska måla mera och oftare.
Du har det ju i dig ,,, det syns ju och lilla stumpan går säkert i mammas fotspår ska du se..

Kram Maidi

Janeth sa...

Jätte fina tavlor även om de inte är klara!
Jag har en vän som säger att hon "fulmålar" när hon har ont i kroppen. Med det menar hon att hon är inte så noga utan målar mera på känsla. Och faktsikt så är de tavlorna riktigt bra!
Nu har jag läst ikapp lite i ditt bloggande. Jag har en period med förlamande trötthet just nu och då blir det inte mycket gjort. Men ändå sover jag dåligt på nätterna. Inte särskilt kul, men vad göra?!
Ha nu en fin helg och hoppas att Emmy klarar sig från influensan som härjar runt!
Kram Janeth

Madeleineslife sa...

Inte visste jag att du hade en konstnrlig ådra! :D
Mycket fin! Lika så Emmys..

Kramis

bokhyllan sa...

Fina konstverk båda två!!!
Ta vara på era talanger.
Kram.

Pinglan sa...

Riktigt snygg tavla du har gjort syrran! Imponerad!! Den skulle du kunna sälja faktiskt! Pöss

Anonym sa...

Herregud!!
På riktigt Renée, så vill jag köpa den!!! Allvarligt alltså! Varför har du aldrig sagt detta???

Marie

Sussry sa...

Jättefina tavlor, båda din och Emmys.