torsdag 24 februari 2011

En trevlig sticke-kväll med inslag av trassel...

Förra gången vi stickade så fick jag dra upp allt jag hade stickat eftersom "mönstret var så konstigt" (?). Denna gången möttes vi av en hög med grönt trassel på Anettes arbetsbord. Det var början på sjalen hon började med sist vi träffades... Där var det oxå mönstrets fel, Anette hade helt plötsligt sett att mönstret var på fler varv än vad hon hade gjort, måste ha ändrats på något sätt!!!

Nu började hon om igen på denna gröna sjal, stickade en sisådär 6-7 cm och sedan visste hon inte var hon var... Ett "Vallgatan-syndrom" alltså. Detta menas att vi alla är lite vimsiga i detta huset. Anette har endast minne till att hålla reda på vad jag ska göra och jag har bara minne till vad hon ska göra... Tänk om vi bara kunde hålla reda på oss själva!

Lite stickat blev det nog ändå fast denna gången hade jag glömt kameran hemma. Kan säga att ni missade inte så mycket iallafall! Roligt hade vi ändå, även om det kanske inte stickades hejdlöst mycket. Huvudsaken är ju faktiskt att man träffas tycker jag!

Innan jag gick ner på stick-afton så låg jag och vilade mig i soffan och innan dess så hade jag besök. Det var en "gammal" arbetskamrat, Agneta, som tittade förbi. Hon hade med sig lite choklad och vi satt och pratade en stund. Det värsta var att idag var det inte någon bra dag för min del så jag vet inte om hon tyckte jag var alldeles under isen eller vad man ska säga. Jag uppskattar verkligen att folk kommer och hälsar på men de som kommer får vara beredda på att jag kan vara lika pigg som ett sänkt vrak på havets botten (som det har börjat växa sjöborrar på...).

Nu ska jag iallafall ta hunden ut på den sista rundan för idag och sedan ska jag lägga mig och hoppas att vädret är lite mildare imorgon (SNÄLLA!!!). Kram på er ALLA!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Tur att ni hade kul bland allt trassel.

Baronessan sa...

Det är ju så roligt att sticka mönster men man blir ju tokig när man märker att man gjort fel. Särskilt som det oftast upptäcks sådär 45 varv för sent. Vädret ÄR mildare idag och jag hoppas att du mår bättre. Kram på dig!

Anonym sa...

Hej Renée! Här är det lite disigt och ungefär minus 2 grader kallt. Det är väl inte att tro våren är på väg. Lyssnar på radion att det är underkylt regn på väg. Usch då blir det halt.
Min kropp är stel som en pinne så jag har jättesvårt att gå. Jag hatar denna vinter med kyla och snö.
Va Ni verkar att ha roligt på era träffar. Sådana träffar skulle jag vilja vara med på också.
Ha en skön Dag
Kramis
margit(maxelonia)