måndag 3 januari 2011

Jag mår illa...

Inte för att jag mår dåligt på grund av maginfluensa utan för att jag är på gränsen till ett sammanbrott... Vilka jävla idioter det finns... Denna jävla hundägare vars hund bet Gibson håller på att gå mig på nervera!

Igår messade jag dom att jag skulle åka med Gibson på ett återbesök på onsdag och att antingen fick de ge mig pengar till detta annars fick de följa med och betala!

Till svar fick jag att jag fick minsann skylla mig själv om jag beställde ett besök innan de har fått sina pengar! TACK SÅ JÄVLA MYCKET säger jag då! Inte en enda fråga om hur min hund mår heller...

Jag har inga pengar kvar nu... Jag är helt psykiskt slut av att de bara struntar helt i detta! Idag fick jag ett mess om att de har tagit kontakt med sitt försäkringsbolag om detta. Det skulle de ju för fan ha gjort direkt när det hände! Nu tror de att folksam ska ersätta hela summan... Jag är väl tveksam att folksam ersätter HELA summan men jag får väl vänta och se helt enkelt...

Idag har jag pratat med Agria om hela situationen. De tycker naturligtvis att jag har helt rätt och att jag ska kräva ersättning för bensinkostnad plus att pappa fick ta ledigt från jobbet för att köra oss... Kändes skönt efter detta samtalet, jag fick svar på massor av frågor som jag hade... Värst är ändå att de inte har brytt sig, så gör man bara inte! Agria tyckte dock inte att jag skulle polisanmäla innan vi vet hur det blir. De menar på att situationen blir ännu mer infekterad. De kanske har rätt...

Nu ska jag skriva en låååång redogörelse på hur allt hände så Agria vet vem som ska betala. De förstår ju redan nu att det är de andre men de måste ju ha detta innan. Jag ska även skriva upp mitt vittne till händelsen. Dock så såg ju inte Anna-Britt händelsen men hon var nedanför loftgången och HÖRDE allt!

Jag har ändå tur... Alla snälla människor som jag har runt omkring mig... Jag vet att jag får låna pengar om jag behöver och jag är sååååå tacksam! Alla snälla kommentarer gör mig så glad, ni är helt klart bäst hela högen! En STOR kram till er...

7 kommentarer:

Lisa lagom sa...

Va bra att Agria ställer upp till 100%. Det känns tryggt att veta, jag har Ozzy försäkrad hos dem också. Jag fattar inte hur dina grannar tänker. Om man har det så dåligt ställt, att det inte finns 6000 kr i buffert, har man då råd mad två stora hundar? Hundar kostar, mat, försäkring, vetrinär mm. De förstör ju bara för sig själva genom att göra så här. Tänk så enkelt det hade varit om de sagt till direkt, VI HAR INGA PENGAR, HUR GÖR VI NU? Nåja, hoppas att de lär sig något, nästa gång kanske deras hund angriper en hund vars ägare inte är lika tolerant och överseende som du.

Snäckskalsdalen. sa...

Usch, det är förfärligt att den andra matten och hussen inte redan på stört tagit sitt ansvar.

Bra att du talat med ditt försäkringsbolag och att de strukturerar upp det hela. Man styrs ju så av sina känslor när sådant här händer och att stöta på motstånd är ju det minsta man behöver.

Det kommer säkert att ordna sig men det tar ju alltid så lång tid med sådana här grejer och det är lätt att misströsta.

Men det är bra att dom talar med sitt försäkringsbolag. Vet du vilket dom har, kan du ringa också tro eller gör ditt det, det vore kanske bra.

Polisanmälan är ju lite drastiskt och det tar ju också tid, alla papper som skall skrivas och allt.

Hoppas det ordnar sig fort och lätt nu och att Gibson återhämtar sig och mår riktigt bra och du med och Emmy.

Agneta kramar

En häxa på Vift sa...

Trist som fasen, hoppas de rycker upp sig och står för notan. Det är ju trots allt deras hund som orsakat det här.

Anonym sa...

Jag känner verkligen med dig de är för jäkligt när sånt här händer och folk beter sig på de här viset Vilket tyvärr är vanligare än man tror Jag hoppas att allt löser sig snabbt för de är så jobbigt och tar så mycke kraft och ork

Stor kram till dig och de dina
Lena

Vero sa...

Usch, det låter inget vidare. Jag hoppas att allting löser sig för dig och att du får tillbaka varenda öre du behövt lägga ut själv.

Stor kram!

Anonym sa...

Fy så jobbigt.

ime sa...

Hoppas allt löser sej snabbt och bra. Jag har också Agria och dom har varit bra när min lilla kisse legat på djursjukhus.