söndag 10 oktober 2010

Ibland är man smart (inte)...

Barnet följde med faster för att titta på "Peter Pan" som är någon sorts kringresande musikal. Jag tror det är så iallafall... Hur som helst så kvittar det för detta inlägg handlar inte direkt om detta.

Efter att barnet åkt funderar man "hur ska jag tillbringa dessa timmar all by my self på bästa sett?" Eftersom jag älskar att bada så hoppar jag genast ner i badkaret.

Ligger där länge och väl och när jag kommer upp så tar jag och först smörjer in kroppen med barnolja och sedan vanlig lotion. Jag är en riktig torris och ju kletigare desto bättre!

Nu till den inte så smarta saken... När jag kommer ut ur duschen, lagom kletig och fin så får jag för mig att borsta hunden... Men hur tänker man då? Alla hårstråna satte sig så fint fast på den lagom kletiga huden...

Efteråt fick jag dammsuga hunden, halva lägenheten och mig själv. Jag fick till och med dammsuga mitt hår! Nu ska jag försöka lära mig att tänka innan jag gör något... Det blir svårt tror jag...

8 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Kan se det framför mig :-)

bokhyllan sa...

Hoppsan... =)

Ancan sa...

dagens skratt - bjöd du mig på just nu - vilken underbar grej!

Rut-Knut-Tjut sa...

Haha, jag kan tänka mig att det kanske inte var den bästa kombinationen :)

Unknown sa...

Ja, det var ju inte så smart hör du du :-)

Madlar sa...

Men nu när det börjar bli kallt är det väl skönt med extra behåring? Dessutom är elen dyr så du kan passa på att sänka värmen.

Fru Venus sa...

Ha ha, håller med, HUR tänkte du?? :-)) KRAM!

bakom berget sa...

Ja, det är då ett bestyr att ha hund. Men...tråkigt behöver man ju inte ha i alla fall!
Hoppas du mår ok igen.
Kramar från Åsa.