torsdag 28 oktober 2010

Hos ortopedläkaren

Lilla gummi-barnet Emmy har idag varit hos ortopedläkaren på barnhabiliteringen i Jönköping. Med på besöket var även Emmys arbetsterapeut, en sjukgymnast, en barnläkare plus en till som jag faktiskt inte vet vad han hade för titel men han undrade om Emmys skor iallafall...

Det böjdes och tänjdes, drog och sträckte... Fastän de har kollat hur många grader Emmy översträcker så bara MÅSTE de kolla detta varenda gång... 20 grader översträcker hon i knälederna och 25 grader i armbågen. Emmy har haft problem med knälederna och där var korsbanden lite sämre kände läkaren. Ryggen har hon haft ont i oxå och det bördes och kollades på alla sätt och vis.

De kom iallafall fram till att Emmy ska fortsätta som vanligt med det hon håller på med nu. Hon har ju idrott 2 ggr i veckan i skolan, hon är med på innebandy en gång i veckan, hon har dans en gång i veckan plus allt hon gör på fritiden. Rätt mycket faktiskt, mer kan man inte begära tycker jag! Dock är hon och alla berörda medvetna om Emmys situation och att hon kanske inte klarar lika mycket som de andra alltid.

Efter detta behövdes det ett besök på Mc Donalds!

4 kommentarer:

S sa...

Ja, det är sant. Ibland behövs till coh med MacDonalds! ;)

Anonym sa...

Fy för alla sjukdomar som finns. Jag har ju MS och fibromyalgi. Just MS kan hoppa över en generation. Jag är jätterädd att mina Barnbarn ska få den sjukdomen. Min äldsta syster har troligen också MS. Det är inte konstaterat men symtomen stämmer in helt och fullt på mina. Hon har ett Barnbarn som har fått sjukdomen.
Mina barnbarn har också en Farfar att ärva reumatism från. Men jag hoppas att de ska slippa från dessa sjukdomar.
Nu önskar jag Dig och Din Dotter en skön kväll och skickar många varma kramar till Er Båda.
Margit(maxelonia)

Shamrock sa...

Tycker ändå att de där träffarna när alla läkare är samlade för undersökningar är bra. Man får en ganska bra helhetsbild. Hos oss kallar de den för för muskelgruppen

Kicki & Jörgen sa...

Ja McDonald´s kan ju kanske liva upp läget lite ;o)