torsdag 28 oktober 2010

Historien om att hitta ett kvitto...

Min dator är ju numera ett minne av sitt forna jag... Emmy gråter över att hon inte längre kan spela spel för min lille mini-pc har liksom inget hål att stoppa i en cd-skiva i, attans!

Pratade ju med folksam och då behövde jag ju det lilla, lilla kvittot oxå.... Hmm... Jag vet att jag inte fick något (nu kommer ni att tänka att hon är ju så vimsig ändå så det har hon glömt men ack, ack, jag VET att jag inte fick något kvitta, basta!) så jag tänkte att det var kört men se det kanske går att lösa sa folksam. Ring till affären och kolla, det kan gå!

Sagt och gjort, jag ringde och hamnade i någon sorts växel. Nej, inte lämnade de ut sådana uppgifter! Nähä... Idag efter Läkarbesöket for jag med pappa och Emmy som följeslagare till OnOff i Nässjö.

Fick en stackars yngre man (svårt att veta vad man ska kalla dessa män/killar?) till att hjälpa mig... Han sökte på mitt namn... Inget... Han sökte på datumet... Inget... Han sökte både på längden och på tvären.... Inget, inget och åter inte ett jäkla kvitto i sikte....

Nu började jag bli lite otålig och Emmy satte sig på golvet och muttrade att hon hade spelat Sims för sista gången...

Så helt plötsligt (som ett mirakel) kom vi på det, jag hade ju köpt datorn ihop med ett abonnemang! Vips så fanns kvittot där!!! Lyckan vart fullständig och pappa och jag tackade honom för hans tålamod!

Jag gick med lätta steg till bilen med kvittot i väskan. Imorgon ska jag ringa folksam...

14 kommentarer:

Agneta sa...

Skönt! Tur att det finns hjälpsamma människor, med tålamod.

Pinglan sa...

Lycka till nu då!!

Shamrock sa...

Vilken tur att det ordnade sig

Rut-Knut-Tjut sa...

Skönt att det löste sig, frustrerande att inte hitta när man behöver det.

Fru Venus sa...

:-)) Jag tror den försäljaren var lika nöjd som du!

Fru Purjo sa...

Gött att du fick fatt i ditt kvitto. Hoppas det löser sig med Folksam också....

Anna sa...

Ibland bara försvinner allt, brukar försöka lägga in i pärmen när jag köpt lite dyrare saker.

Kul att du kikade in hos mig, ska kika runt här lite i morgon, nu känns de lite sent men ville ändå lämna ett fotspår här.
Godnatt!Anna

Gustav sa...

Inte illa, att kunna få ett kvitto så långt i efterskott. :)

Kicki & Jörgen sa...

UNderbart att du och kille lyckades hitta kvittot.

Malla sa...

MEN SÅ SKÖNT!! :D Tur att det gick att lösa :)

Sunna sa...

Åh vilken tur, hoppas det ordnar sig nu

En häxa på Vift sa...

tur ni kom på't ialla fall. :)

Madeleineslife sa...

Vilken röra... Håller tummarna för att det löser sig, för hur det än är så är det aldrig roligt att ha å göra med försäkringsbolag..

Skönt med barn med egen vilja & som kan gå mot strömmen! Det gör än stark!
Kramis

Anonym sa...

Skönt att det ordnade sig.