torsdag 2 september 2010

Hundar och blomkålssvamp!

Min kompis och jag tog en lite längre tur med våra hundar i morse. Hon har en väldigt glad flatcoated retriver som heter Snobben. Jag tänkte ta ett foto när bägge två var vända mot kameran men ni ser ju att det inte direkt var lätt...

Dessa två hundar gick sedan som följa John...

Sedan gick vi in för att ta en kopp kaffe. Plötsligt hör vi Snobben greja med nåt i hallen. Då har han hittat Gibson gömma med ben! Gibson äter sällan ben nu för tiden men nu blev det genast intressant för bägge hundarna! Snobben plockade fram det ena efter det andra. Det kan ju vara svårt att välja ibland liksom...

Sen ringde Anna-Britt och berättade att hon hade hittat en blomkålssvamp på sin morgonrunda. Jag var ju helt enkelt tvungen att gå dit och kolla på den! jag har aldrig sett en sådan innan så det var intressant.

Här är Anna-Britts tax Egon.

Nu ska jag och Anette ta färdtjänst in till staden. Bäst att alla ktar sig för nu kommer två rullstolsdårar!!!

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Häftig svamp!! Ta det lugnt i staden :-)

Anonym sa...

En sådan svamp har jag aldrig sett.

Cecilia sa...

Hoppas ni fick en bra stadsresa!
Du har bloggat massor som jag missat, håller på att så sakta läsa ikapp! :-)

Monica sa...

Vilken svamp, har aldrig sett den tidigare!
"Rullstolsdårarna", har ni inte körkort för stolarna? Hoppas ni får kul! Jag ska springa undan om jag ser er....hi,hi,hi

Anonym sa...

Oj, de där benen hade Lilla Vargen också snokat upp och satt i sig direkt. Utan att dela med sig till Gibson. Blomkålsvampen var fräsch, de jag hittar ibland är så smutsiga att jag inte bryr mig om dem. Och jag tycker inte heller att de smakar så mycket.
Hulda