torsdag 2 september 2010

Gårdagens stick-afton

  Kvällens stick-afton hade vi som vanligt hos Anette. Det var mamma, jag och Anna-Britt som satt och knåpade med varsitt handarbete. Anna-Britt hade med sig en massa strumpor som skulle fästas. När hon var klar med det fick hon i uppgift att hjälpa Anette med att dra upp den strumpan som hon stickade för ett tag sen. Den var liksom alldeles för stor så nu ska hon börja om från början...

Själv stickade jag på min gråa halsduk som vanligt. Den har vuxit rejält nu och det är inte jättemycket garn kvar. Har dock en förmåga att tappa en massa maskor när jag blir för trött i mina händer... Då blir man sur och svär lite... Trots detta var det en mycket trevlig kväll!

Madlar och Tina, glöm inte att skicka mig era adresser så jag kan skicka vinsten till er!!!

3 kommentarer:

Sunna sa...

Jag måste hitta flera stickintress. som kan ha stickträff. det låter så mysigt att träffas så där, hälsa anette

Fru Venus sa...

Vad jag är avis på alla som kan sticka!!

tankar från mitt fönster sa...

Visst är det mysigt att träffas och sticka!
kram