söndag 9 maj 2010

Ett litet svar...

Putte undrar hur jag gör när jag har smärtgenombrott?

Jo, jag har ju plåstret Norspan, ett 20 mg och ett 5 mg mot smärta. När jag får smärtgenombrott tar jag bara en kapsel Oxynorm 5 mg utan att ta bort något plåster! Skulle jag ta bort mina plåster så skulle jag inte kunna leva ett normalt liv!

Mot värk tar jag ju Norspan, Oxynorm plus Lyrica (som räknas som knark i USA, tala om att jag får skaffa intyg innan jag reser...). Alla mina mediciner mot smärta har min smärtläkare Carlo Mucchiano (Eksjö smärtenhet) skrivit ut.

Putte: Jag hoppas verkligen att du får hjälp med ditt problem av din läkare!

4 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Intyget brukar man få hos apoteket om jag inte minns fel, men ... de brukar inte kolla så intyget är bra och ett måste att ha utifall att för man vet aldrig, men som sagt, jag tror inte du ska räkna med att de bryr sig om att kolla.

bakom berget sa...

Oj oj! Det där lät farligt...men bra för dig! Tur att det finns hjälp, när den som bäst behövs!
Ha det gott! Kram Åsa.

Tigris Predikantan sa...

Ja, det är svårt när man skall resa utomlands om man medicinerar! Allt skall redovisas bl.a!
:)

Saerv sa...

Har oxå Norspan men 30 mg (20+10) och det hjälper på mig med, skönt att ha hitta något som funkar..vid smärtgenombrott tar jag Morfin Meda..tack för en intressant och bra blogg oxå, så "kul" (eller vad man ska säga!) att läsa om andra som oxå har EDS!