lördag 8 maj 2010

En regnig shopping-tur...

En bild säger mer än tusen ord eller hur...


Fast mestadels är man ju inomhus i affärerna så man ska ju inte klaga för mycket! Emmy var köp-sugen så hon var först i leksaksaffären och köpte lite roliga pennor.


Sedan åkte vi till Almenäsområdet (Nässjö) där det var Almenäs-dagen eller nåt i den stilen. Massor med folk och uppträde på en scen. Vi tog en tur till ÖB och där hittade jag dessa dukar för endast 3 kr styck, vilket kap!!!


Jag har idag rätt så ont i min kropp och trots korsett och extra värktablett i kroppen så började mina ben att vika sig efter turen på Almenäs-området. Fick verkligen stålsätta mig för att orka med mataffären oxå! Men mina favorit knäckebröd var slut hemma och då MÅSTE man ju köpa dom eller hur! Jag älskar kanel-knäcke coh brukar ha det till kaffet istället för bulle och kaka.


Regnet strilar ner och det är riktigt kyligt ute. Inget ut-å-gå-väder med andra ord så idag ska jag sitta/ligga i soffan resten av dagen tror jag. Rätt skönt för jag har huvudvärk oxå...

Kul att ni gillade min sjal! Tack så mycket!

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket tråkigt väder ni har.....kanske är det det som saknar för att våren skall sätta igång på riktigt. Vi har haft hyfsat idag, men inte liknar det ens vår riktigt ännu.....
Dom är roliga husdjuren, till glädje och man får skratta mycket åt dem.
Fina pennor på shoppingen! Vilka dukfynd! Kul!
Agneta kram

Mia sa...

Vi har likadant väder här idag jag passade på att sy lite.
Vilka fynd du gjort jag var på öb i går och köpte fina kryddburkards, de har faktiskt en del fint till ett bra pris.

Du får han en trevlig lördagkväll och så hoppas vi att vädret är bättre imorgon./ Mia

En häxa på Vift sa...

Haha, vilka söta pennor!

Cecilia sa...

Jättesöta pennor! Ibland tycker jag det är tråkigt att barnen blivit så stora att de inte vill ha sånt där längre...
Kanelknäcke är en höjdare, blev genast sugen på det! :-)

tankar från mitt fönster sa...

Verkligen en bra dag för lite shopping. Jagtog bussen o handladeliet på ´Åhléns: tavelramar, korgar. Var på bokhandeln o köpte pennor och papper till skrivaren. Ja så blev deten läppenna och stärkande nagellack och så mat förstås.
Bra idé med kanelknäcke. (Jag minns att jag ätit det förlänge sen.) Jag ska inte äta söta bullartill kaffet, men kör med skorpor och det är inte så bra, men jag kan inte dricka en slät kopp kaffe. Hoppas duhar mindre värk i morgon.
Skön söndag med helst bättre väder önskar jagdig och E!
kram
/Ulla

bakom berget sa...

Ungefär som min dag...
Tack för brödtipset! Det där har jag inte testat.Det skall göras.
Det enda kruxet med att hålla sig inne såna här regndagar, är ju .....Hundar! Mina vill inte gå på toa, så det är bara att gå ut det!
Ha en fin söndag! Kram Åsa.