onsdag 14 april 2010

NEJ, NEJ, NEEEEEEJ!!!


Idag kom min kära mor hit för att vi skulle fixa inresetillstånd till USA. Sagt och gjort, vi började mig mitt och jag fyllde i alla uppgifter som man skulle. Sedan stod skulle man klicka i om man var fysiskt sjuk. Jag ÄR ju fysiskt sjuk, alltså klickade jag i det utan att kolla först vad detta innebar.

När alla uppgifter var klara klickar jag på "ansök" och vad tror ni händer? Naturligtvis så får jag ett NEJ! Jag går tillbaka och kollar vad detta verkligen betydde och gissa vad? Jo, i och med detta så har jag klickat i att jag har en fysisk sjukdom som gör att jag är en fara för landet!!!!

Renée blir en aning nervös och gör om sin ansökan. Gissa vad? Jo jag får ett nej igen... FÖRBANNADE SKIT! Jag fick klicka hit och dit för att kunna skriva ett mejl till dom om att jag råkade göra fel, JAG ÄR INGEN FARA, JAG LOVAR!!!

Nu får jag vänta på ett svar helt enkelt... Annars får jag ansöka om ett visum eller ta mig in i landet illegalt ;-)

8 kommentarer:

Tina sa...

Hej!!!
Ja, det är jätte hemskt med dessa formulär!! Jag är oxå sjukpensionär & gick & betalade en för
säkring i tio år.. jag skaffade den INNAN jag fick diagnosen, när jag väl hade möjlighet att använda min försäkring & skulle få runt 250 000 Kr, fick INGENTING!! För de påstod att jag redan va sjuk när jag skrev denna... Jag blir så trött!!!
Hoppas det ordnar sig för dig.
Tack för din hälsning hos mig =)
Önskar dig en fin Onsdag!
Varm kram Tina

Tigris Predikantan sa...

Men ... så tråkigt! Ja, ibland har jag också missat att läsa allt det finstilta men nu gäller det en resa... hoppas verkligen det ordnar sig!

EDSmamman sa...

Ånej! Snacka om att man kan bli stressad för mindre... Hoppas dom svarar snabbt det blir fixat.

:-)

matte sa...

men nej! vad tokigt det blev. Lycka till att få det fixat så du kan åka!
ja det är nåt alldeles speciellt med gamla burkar, de har själ liksom ;) . Jag fyndar mina på loppisar för det mesta ... också om de inte är för dyra. Men ofta kan man hitta till en lagom peng :)

Sjömans-Elin sa...

Men... Om du bara ska dit som turist (?) behöver du väl inte ha något visum? Man får väl vara i USA i tre månader utan att ha turistvisum? Brorstan var över för två år sedan och han hade inget.

Cecilia sa...

MEN! Grattis till nya bakgrunden! Jättefin, tycker jag!
Hoppas det andra trasslet löser sig, detta gjorde det ju?! :-)

Unknown sa...

åå så underbar att få åka till usa! Skulle jag mer än gärna göra.. Jo jag har haft ganska bra dag. Lite för många tankar, men få man tänka lite kommer man väl fram till ett svar! Hoppas din dag har varit bra!

Kram

Madeleineslife sa...

Jag håller med dom andra! Jobbigt värre, väntan är inte mindre jobbig den.. :( Håller tummar & tår att det löser sig!

Skönt att du fick till en bakgrund :)
Underbart med solen, våren, vårtecken! Fina bilder! Hoppas på liaka bra väder imorgon innan det vänder tills på fredag..

Kramis