tisdag 13 april 2010

En god gärning...


Mitt egna barn vill inte sälja majblommor. Jag förstår henne för inte var det kul att gå från hus till hus och försöka få folk köpsugna. Men jag har faktiskt köpt en blomma iallafall. Rätt snygg färg i år måste jag säga.

Annars har jag hållt på och tvätta, laga mat och så denna förbaskade bakgrund till bloggen som inte har lust att göra som jag vill! Ska det vara så himla svårt att få dit en annan bakgrund eller måste man bli idiot på kuppen? Ni som har bakgrunder (fina sådana som ni har hittat på någon sajt alltså), var det svårt att få dit den? Eller fick ni gråa hår och digerdöden för besväret?

10 kommentarer:

Cecilia sa...

Du har ju blogspot som jag. Såhär gör jag (fast jag återgår alltid till min vita bakgrund igen...)
Tre varianter:
1) Blogspot erbjuder ju lite varianter. Klicka på Layout och sedan Teckensnitt och färger. Där kan du sedan byta färg på både bakgrund, länkar och vad du vill!

2)På sidan En snyggare blogg (http://www.snyggareblogg.se/bakgrunder.html) finns det bla bakgrunder.
För att lägg in dem klickar du på INstrumentpanelen, sedan på Layout och till sist på Redigera HTML-kod. I en ruta till vänster finns en massa kod, leta upp "body" precis som det står på En snyggare blogg.

3)På Cutest blog on the block http://www.thecutestblogontheblock.com/free.html letar du upp en fin bakgrund avsedd för blogspot. Klicka dig in på Instrumentpanelen på din egen blogg som du har öppen i en annan flik, sedan på Lägg till en gadget och välj HTML/JavaScript. Klicka på + .
Gå tillbaka till Cutest blog-sidan,merkera och klipp ut koden i rutan en bit ner på sidan och klistra in den i rutan på din egen sida! Glöm inte klicka Spara!

Hoppas detta är till någon nytta och lycka till!

EDSmamman sa...

Ja fyy, jag minns alla de där gångerna man sålt allt från majblommor till sockar och kokosbollar... mamma har nog aldrig köpt så många kokosbollar som då!

Hoppas Emmy mår bättre idag, stackarn att hon ska ha så besvärligt.. min dotter ska ju till läkaren nästa vecka..

Jag förstår att du får grå hår av att ändra i kodmallarna på bloggen, jag kan ingenting av detta, jag fixade visserligen lite med headern i PS men sen har jag min vän Karin som fixar med allt som har med koder att göra.. hoppas du får till det iaf!

Renée sa...

Tack för tipset! Jag gjorde något liknande (känns bekant iallafall) men det ville sig banne mig inte ändå.... MEN jag gör ett nytt försök imorgon tror jag!

Emmy mådde bättre idag fast hon hade värk ändå. Hoppas det går bra för din tjej, inte roligt med sjuka barn...
Kramis på er alla!!!

tankar från mitt fönster sa...

Hej,
Jag förstår faktiskt dottern! Men många vill väl ändå köpa majblomman - den går ju till gott ändamål. Färgen turkos är tydligen mode för kläder i vår! Jättefint!
Ha en skön kväll!
/Ulla

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har (ja, jag ser att du försöker ändra på den....men den är fin i alla fall) och tack för att du varit och hälsat på hos mig. Jättekul och alltid välkommen tillbaka! Jag kommer att komma in här och titta. Det var tråkigt att se att du har EDS...jobbigt. Jag har en bloggvän till som har den diagnosen (hon skriver det själv i sin profil), om jag inte misstar mig helt.
Skall bli roligt att titta in här igen och hoppas att dottern får sålt massor av majblommor!
Kram
Agneta

Filimarans Funderingar sa...

Jag gick in på en blogg som heter "fixa din blogg". Där finns det hjälp att få finns massor med möjligheter att få olika bakgrunder, färger allt som du vill ha.

Filimarans Funderingar sa...

Här är adressen http://fixa-din.blogspot.com/ så heter bloggen som jag har gått in på som man kan få massor med hjälp. Lycka till

Madeleineslife sa...

Det är något med att sälja saker.. Vet inte vad men känner igen mig själv.
Förstår frustrationen över bloggen! Hoppas tipset hjälper dig!

SV:Hade en underbar dag i solen.. Försöker så gott jag kan & se det posetiva i allt jag gör & får uppleva. Men det är klart inte lika lätt alla dagar, men det är det som gör att jag överlever..
Soliga kramar från oss till er!

En häxa på Vift sa...

Jag gör mina bakgrunder själv. Laddar sen upp bilden till photobucket, kopierar koden och lägger in i html-koden.
Vill du ha hjälp så ställer jag gärna upp. Men enklast är nog att gå in på cutestblogontheblock och välja en bakgrund där,kopiera _hela_ koden under blogbakgrunden, på din blogg går du in i layout, klicka på lägg till gadget (vet inte vad det heter på svenska men du lägger till en grej i sidobaren alltså), klistra in koden, spara. Klart.

Sunna sa...

Din blogg är fin som den är, jag har gett upp alla flashiga bakgrunder, nu försöker jag lära mig piffa till korten istället