onsdag 14 april 2010

Att försöka lugna själen lite...







Jag har varit ute och "gått" runt dammen för att försöka lugna mina uppstressade nerver... Dessa bilder kanske får er att förstå att denna runda var som balsam för min själ. Till sist hittade jag massor av jättesmå vitsippor som kommer att slå ut och smycka marken med dess vita blommor bara värmen håller i sig.

Denna damm har gett mig så mycket glädje och jag har massor med ungdomsminnen från den. Ön som ni ser på en av bilderna, var "vår" ö. Fick min första fylla på denna ö, däckade och vaknade av att jag kramade en björk!!! Har gått med hunden (på den tiden jag kunde gå alltså) runt denna damm massor av gånger. Det allra bästa är att den är så nära så jag ser dammen från mitt köksfönster. Härligt att ha sådan underbar natur bara några steg från hemmet...

6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Visst är det underbart att bo nära naturen? Härliga bilder!
:)

messan sa...

Underbara vår! Visst blir man glad över alla livstecken i jorden? Balsam för själen är det.
Kramar

Anette sa...

Jag hoppas du menar trädet björk och inte den andra sorten! :)

EDSmamman sa...

Men så härligt ni har det, vad fint du bor.. vi har fort farande massor av snö kvar.. fast med det fina vädret som är nu och värmen från solen så borde ju även vår snö försvinna snart.

Får jag fråga en sak?, är det så att du inte numera kan / orka gå själv.. vad är det som är värst? är det värken i fötterna och benen som gör det mest jobbigt, eller är det så att du helt enkelt bara rasar ihop om du går själv? Ursäkta att jag ställer så intima frågor, men även om jag tycker att det är en jäkla sjukdom vi fått så är det fortfarande rätt intressant att höra hur andra har det. Man kan ju inte jämföra med sig själv, alla är vi ju olika och har olika förutsättningar.. men ändå.. Jag känner igen mig i så mkt av det du skriver... fast det gör nog alla med EDS...

Jag vill oxå ut å fota våren.... men det får bli nån annan dag.... Kram på dig iaf!

Sussie sa...

Fantastiska bilder, satte mig på en plaststol igår på arbetet och NJÖT av solen och fåglarna. Hoppas du får en trevlig dag.
mvh sussie

Tina sa...

Hej där!!
Å, vilka vackra bilder! Jag borde oxå gå ut & få lite ro i själen!!
Tack för din hälsning =) Ja, visst är hon bara så söt..lilla voven!!
Ursäkta mig nu & du behöver inte svara.. men jag har ju inte följt dig så länge & du skrev i ditt inlägg.. på den tiden du kunde gå.. kan du inte gå nu?
Önskar dig en underbar Torsdag!!!
Varm kram Tina