onsdag 17 mars 2010

Nu jäklar i havet!!!

Gissa vad detta är:


Detta är BILJETTER TILL U.S.A!!!

Nu jäklar i havet finns det inte någon återvändo för det är redan beställt! Vi ska åka den 20 juli. Det är många månader kvar men jag är fasen redan nervös! jag har ju aldrig varit på någon så lång resa innan, nu blir ju detta en utmaning utan dess like. För det första så är jag ju sjuk och för det andra så är mitt barn sjukt... Hmmm... Hur bra tror ni detta blir då??? Jo, optimist som jag är så tror jag att förutom lite knorrande från Emmy så kommer det att gå JÄTTEBRA!!!

Emmy fick en portabel DVD i födelsedagspresent. Perfekt att använda på denna resa! En mp3 är ju aldrig fel heller, vi kommer att packa en speciell väska med res-förströelse. Böcker, tidningar plus en hög med Littlest PetShop fyller vi den med och jag tror att Emmy klarar sig bra med det.

Själv ska jag ha min ihopfällbara transportrullstol med mig. Utan en rulle så blir jag ju rätt stillasittandes, med rulle kan jag ju följa med på diverse utflykter. Disney-world t.ex. Som om jag skulle orka gå DÄR!

Nu har jag några dagar framför mig med att greja med pass, försäkringar och fixa visum. Tur jag är pensionär... ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var i Usa går resan? Låter underbar. Vad kul. Är det du och Emmy som ska åka själva? Anna kusin

Renée sa...

Jag tänkte skriva detta i morgondagens inlägg! Jag ska åka tillsammans med Emmy och mor och far. Jag skulle nog inte våga åka själv även om vi nu ska till släktingar. Kolla bloggen imorgon så får du veta vart vi ska, kramis på dig kusinen!!!

Madeleineslfe sa...

SÅÅÅ kul!!! Glad jag blir för din skull!!!

Det är ett av mina dröm resemål.. Men dom är många ;)

Såg ditt mail, nu har jag mailat igen till blogg.se så hoppas nu på en lösning & ett slut på detta problem som återkommer!

Äntligen ett p-tillstånd!!!! :)
SÅÅÅ glad! Käns ungefär som när man tog ett körkort, skulla man ta sig igenom? :)
Det känns som en oerhörd lättnad att kunna röra sig lättare & orka mera. Men det är klart, det händer säkert att de kan vara upptaget.. Men nu har jag det i alla fall :)

Våren är på G här med, men det går sakta, det är så kallt på nätterna & fortfarande någon minusgrad på dagen... Men solen är oftare framme nu, ljusare på dagen så det ger än hopp om livet! :)

Jag ringde sjukhuset idag där jag ska OP, för inte fått någon kallelse idag heller... Men får återkomma i morgon då det var slut på tele tiden för dagen... Som alltid... Det är problemer med att ha svårt med att ta sig upp på morgonen...

Lustigt apropå påskris, jag köpte nya fjädrar i år.. Du verkar gilla blåå, mednas jag tycker om rosa, turkos & lila. Men sprnag förbi påskfjädra & köpte hör nu rosa & svarta. Då sa min vän att ska du ha svarta i riset?
Ja, det är väl fint! :)
Så får jag se att du har det oxå :)
Fint belv det, jättefin tupp Emmy har gjort!
Jag har själv varit med i pysselklubben :) Älskar allt som har med pyssel att göra, om du inte märkt det ;)

Kramis <3

Anonym sa...

Va spännande o jag tror det går jätte bra för er. Ni får göra det ni orkar med o bara ha det underbart..Det är ni värda. O för lille gibson löser det sig.
kramiz Pilan