torsdag 18 mars 2010

Min resa


Jag ska alltså åka till U.S.A den 20 juli. Anledningen att vi ska åka är att vi har släktingar som vi ska besöka. Vi som ska åka är jag, Emmy, mamma och pappa.

Vi kommar att flyga från Göteborg till Frankfurt. Där får vi byta plan och åka över till Charlotte,U.S.A. Där får vi stanna några timmar för att sedan ta nästa flyg som går till Sarasota där våra släktingar bor. Det kommer säkert att bli en låååång resa men man får inte tänka på det utan bara tänka på hur trevligt det blir när vi kommer fram.


Denna bild har våra släktingar mejlat till oss. Det är deras pool och deras talande kakadua! När man ser denna bild så förstår man att det kommer att bli rätt bra att bo där eller hur! Men Dale (mannen i familjen) sa till oss att i Florida har ALLA pool så det är inget konstigt med det.

Vi ska vara borta i två veckor och under tiden ska min älskade hund troligtvis vara i Flisby på "semester". Min kompis Pilan har fixat och trixat så hon och en kompis till henne tar hand om Gibson. Tänk vilken tur att man har så jäkla snälla vänner. Du är bäst Pilan! Det blir säkert bra alltihopa. Nu återstår bara att fixa nytt pass till Emmy och inresetillstånd så är det klart! Visum behöver man inte längre men jag är osäker på om man måste ta sprutor innan? Någon som vet?

4 kommentarer:

Anta sa...

Vad spännande det låter, hoppas att ni får det underbart over there

Anette sa...

Tänk vad mycket du hinner sticka på planet;)

Sunna sa...

Vilket underbart äventyr

Madeleineslife sa...

Det ser helt underbart ut!
Bra med kombiresa, ledig & få umgås ;)

Pool har alla, ja just det... ;)
Super skönt att det har löst sig med hundvakt!
Det är lite som för mig det går inte bara att lämmna iväg dom hur som helst till vem som helst.
Då är det som sagt bra med goa vänner!

SV:
TACK!!
Ja det är lite frustrerande att man ska bli dålig av att gå i 3 affärer & äta en lunch, dagen efter få ligga i feber & värk.
Men man får förska att se det ljusa i det. Annars överlever man inte :(
Jag fick en trevlig dag med Laila, se människor, fick energi. Kankse låter lite konstigt att få energi när man blir dålig.. Men tror du förstår..

Jag har förstått att du gillar orkidéer.. :)
Jag tycker dom är mycket vackra!!
Men det är nog för att jag inte har den ekonomin.. :S
Men det är ju bra om man kan göra ett kap som du :)

Funderar en dag som denna, när jag inte kommer ut med hundarna, det är svårare vissa dagar med hjälp till promenader. Vad är bäst att sitta inne eller ha en möjlighet att ta sig ut med en elrulle?
Förmodligen att ta sig ut med en elrulle.. Men det är ett svårt steg, känner mig inte "så dålig".. Det är svårt!
Hur resonerade du?
Vissa dagar är det ju mindre problem att gå, men ytterst sällan kan jag komma ut på fler än en promenad på en dag, vilket enligt mig är för lite!

Usch vad detta är svårt!!!
Ska träffa i AT om ett tag i alla fall..
Men om det skulle bli snack om en elrulle, vad är det som krävs för en sådan?

Nu vart det långt, sorry :(
Kramis