torsdag 28 juli 2011

Det bidde ingen rabarberpaj...

Åh nej, rabarberpaj får man om man kommer vid en viss tid förstår ni. Rosenvante kom vid "räkmacke-tiden" och då bjuder man på räkmackor alltså! Kommer man på morgonen får man havregrynsgröt, kom inte då om ni inte gillar gröt... På en viss tid kan man faktiskt få hundmat så var inte alltför säkra på vad som bjuds här, man vet alltså ALDRIG, hihi!

Vi började med att sitta ute och äta dessa goda mackor. Efter en stund kom Emmy oxå och Ingrid och Sten hade med sig Inez och gissa om bägge två blev lite glada. Emmy gillar hundar och Inez gillar barn, kan det bli bättre?




Sen började det regna, naturligtvis och vi gick in till Anettes lägenhet och blarrade och blarrade hur länge som helst, ja vi hade nog kunnat blarrat hela natten om nu inte Rosenvante med följe skulle vidare... Nu vet vi hur vi ser ut iallafall, det är lite kul! Eller? Ja, ni fattar vad jag menar väl? Det är iallafall så himla kul att träffa nya vänner!

Vi fick en burk med sylt i present, väldans kul då varken Anette eller jag har ätit detta:


En annan sak som är gott är kantareller... Hittade några idag när jag gick en sväng i skogen. En underbar bild jag tog eller hur, den ser så god ut!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm rabarberpaj. Det gjorde jag när jag bodde hemma hos mina föräldrar. Min Far och Mor odlade en massa saker. Jag förstår inte hur de orkade med det. Vi hade jättefina jordgubbar, Svarta och röda vinbär, potatis, bondbönor. ärter, gurkor, persilja och dill, krusbär och morötter. Oj säkert har jag glömt att nämna något.
Jag älskade att gå i skogen där jag plockade kantareller.
Kramis
Margit(maxelonia)

Snäckskalsdalen. sa...

Ha, du är rolig du, det gäller att passa in eventuellt besök efter vad man har för preferenser när det gäller mathållningen.....men jag gillar havregrynsgröt, men är sällan uppe vid normal frukosttid.....
Kul att ni hade trevligt och vilken fin kantarell!
AGneta kram

Tjillevipp morsan sa...

Vilka bilder på orkiden! :) Jag hoppas verkligen att du kan komma iväg på en tripp till Ullared.. Y gonna like it ;) Sköt om dig!

Anta sa...

Nästa gång jag dyker upp tar jag hela dagsmenyn:))Kramisar
Har oxå varit i skogen och hittat kantareller