tisdag 17 maj 2011

Ibland är jag inte smart...

Oftast kan jag hejda mig men ibland går det bara inte. Jag pratar om städning... Idag var hemtjänsten här och städade. Jag satt utanför och råkade se allt pollen som låg överallt. Tog en trasa och började torka lite... Sen händer det där dumma, ja ni vet när man börjar gno lite och får städ-djävulen i sig. Man kan bara inte sluta!

Jag torkade av mina utemöbler och sedan råkade jag få syn på en sopkvast och började sopa... Visst, det var behövligt... En stor hög med pollen och grus blev det. Jag var allt lite stolt över min städning i några minuter. Tills jag skulle röra mina armar typ... Armarna och ryggen var som ett enda stort blåmärke... SKIT! När i hundan ska man lära sig? Typ aldrig...

Nu sitter jag här med en värmekudde på axlarna och hoppas tabletten ska verka snart. Fast man lär sig ju aldrig var gränsen går om man inte provar lite ibland eller hur?

Jag kan oxå meddela er alla att jag ringde till habiliteringen om Emmy. De skulle prata med läkaren idag om detta så sen hör de väl av sig på något sätt. Troligtvis är det väl så att hon växer så otroligt fort just nu och musklerna orkar inte hålla ihop denna gingliga kropp! Inte konstigt hon har ont alltså... Idag mådde hon dock lite bättre men hon fick vara hemma iallafall. Vila är den bästa medicinen!

9 kommentarer:

Lisbeth sa...

Ja nog ska man lyssna på kroppen. Den ska ju hålla ett antal år. Jag håller tummarna för att doktorn hör av sig snabbt och du strunta i städningen. Kanske du behöver en vilodag tillsammans med Emmy

Black Iris sa...

Vad bra att jag satt här just nu och såg din kommentar. Du är en av de alla som försvann från min favvo-lista när jag höll på att mixtra med bloggen.
Nu har jag sparat dig igen så jag hittar tillbaka..
Nu ska jag snart iväg till jobbet men ska nog vila en stund först. Det tar på krafterna att jobba 12-timmars-pass på natten..

Kram på dig

Maidi

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, vila och ett skratt är bästa medicinen. Nu får ni vila båda två idag och det är en dag gjord för vila, verkligen, vi har riktigt tråkigt tröttväder här....gäsp!
Agneta kram

Unknown sa...

Fick precis ett sånt ryck här på jobbet...skulle bara damma lite, men det slutade med städ av toa, kök, mitt kontor mm mm. Varför kan jag inte vara lika flitig hemma undrar jag? Där är jag bara lat :-/

Pinglan sa...

Hoppas ni mår bättre snart! Kram från syrran!!

eds familjensliv sa...

Inlägget borde hetet : "JAg kunde inte låta bli" eller "jag visste men kunde inte låta bli"...
Ja du vet vad jag menar,men så illa är de ,ibland kan man bara inte låta bli ...

Shamrock sa...

Visst är det konstigt - att man aldrig lär sig

bakom berget sa...

Hej igen! Snacka om att det förändrar sig snabbt! Just som jag hade skrivit mitt inlägg om trädgården idag, brakade det lös ett helvetes åskväder här. Först var det med regn, men sen kom haglet. Stora som kikärtor. Jag hade tagit skydd i bilen tillsammans med hundarna och min moster. Efter en stund kom en öronbedövande smäll och vi förstod att åskan hade slagit ner. Och mycket riktigt...en grannfamilj några kilometer bort fick sitt hus nedbrunnet. Stackars stackars dom. Ett stort nyrustat hus. FY FAN FÖR ÅSKA!
Jag valde oxå att tillbringa resten av dagen under en filt.
Hoppas att Emmy har piggat på sig nu. Varm kram från Åsa.

Madeleineslife sa...

Jag är likadan...