måndag 16 maj 2011

Dagen efter...

Mår faktiskt bättre än jag trodde efter att ha fått städ-fnatt igår. Fast som jag skrev så skrapade jag bara på ytan lite... Iallafall så gjorde mitt inlägg att flera fick inspiration till att hoppa in bland bråte och skräp och ta itu med det hemska "skräpmonstret" som oftast bor i klädkammare eller förråd... Hoppa in och banka skiten ur han bara, jag hejjar på er allihopa!!!

Emmy gick till skolan idag men fick gå hem igen på grund av huvudvärk... När hon beskrev det för mig så lät det som migrän... Hon hade ont runt ögat och ner mot nacken. Jag ska iallafall ta kontakt med barnhabiliteringen idag för detta är inte bra alls... Antingen så är det kroppen som strejkar eller så behöver hon glasögon... Fortsättning följer...

Själv ska jag banka skiten ur tvättkorgsmonstret... Jo, det finns faktiskt ett sådant oxå! Har ni inte märkt att tvättberget bara växer? Tror ni det händer av sig själv? Nänä, det är bara ett av alla de monster som finns i varje hem...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Renée! jag skickade min man ner i tvättstugan igår kväll med vårat tvättkorgsmonster. Nu är det bara några gardiner där som jag ska handtvätta. Sedan ska jag lägga in lakan och handdukar som jag manglat in i Linneskåpet.
Ha en bra Dag
Kram
Margit(maxelonia)

Rut-Knut-Tjut sa...

Usch, stackars liten. Min Rut har ju barnmigrän, ca 2ggr i veckan, förut var det 4-5 ggr. Nu är anfallen lindrigare med. Vi tog henne till en osteopat som konstaterade att hennes nacke var både sne och helt felställd så när hon fick till den blev det mycket bättre. Nu går hon till osteopaten kanske var fjärde månad då hon känner att nacken blir sämre.

Hoppas Emmy får bra hjälp!

Kram

Linn sa...

Hej. Usch vad jobbigt att hon har migrän. Det mår man ju riktigt dåligt av.

Svar på frågor: båda mina katter är kastrerade och ska inte användas till avel pga ett par saker. Hjärtfel och konstiga färger är väl det mest betydande. Men jag var nog lite för försiktig när det gäller Hannes. Han hade kunnat få nån kull först egentligen.
Snowshoes är väldigt speciella eftersom att dom har ragdollens bläs, birmans tassar och är korthåriga! Och så är det väldigt utmanade att föda upp dom.
Ja det är jobbigt med fertila katter, men det är absolut värt det när man får kattungar sen;)

Snäckskalsdalen. sa...

Det är ruter i dig som får saker och ting gjorda. Jag blev ju också inspirerad, men det stannade vi det.....men jag arbetar på det i mitt inre.
Stackars lilla Emmy, hoppas bara att det är fullmånen, vårsolen, vårvinden och inget annat.
Krama henne.
Och tvättmaskinen går för fullt här just nu.
Agneta kram

Anonym sa...

Hej!

Kikade in och läste lite här. Tror jag varit här tidigare, kanske rent av frågat dig innan men isf missat svaret så jag gjorde det nu ändå. Har länkat till din blogg. Hoppas det är ok?

Blev lite nyfiken på den där läkaren du skrev om. Är det en privatpraktiserande läkare?
Lite långt bort för min del men jag försöker samla på mig namn. Alltid stöter man på någon som inte vet vart de ska vända sig och då är det bra med lite uppslag.

Hoppas du inte får allt för ont efter städfnattet...hahaha...känner igen det där :)

//Ulrika

S sa...

Hoppas du (ni) får bra hjälp med huvudvärken, det måste ju vara hur jobbigt som helst för henne!

Kram

Rosenvante sa...

Du sån där huvudvärk som Emmy har brukar jag ha ganska ofta i perioder. För mig är det en muskel som är spänd från nacken och ända ner längs hela ryggraden. Kolla det, för då kan du köra lite salva och underlätta för henne.

Gafflan sa...

Stackars Emmy, det låter som migrän och jag hoppas hon piggar på sig.
Jag röjer också ibland. I höstas t ex röjde vi på vinden och det känns så befriande att gå dit upp nu när det finns plats.
Tvättberget krymper aldrig hos mig...evighetsarbete i evighet. Amen på det ;D
Kram

Ulrika sa...

Det är skönt när man får ordning på diverse skräpområden. Man blir så nöjd.

Synd bara om dottern, hoppas det inte är migrän utan något bara tillfälligt.

Anonym sa...

Man blir verkligen trött på alla hemsysslor som man måste bara göra om och om hela tiden... Hoppas att Emmys huvudvärk gick över. Hos oss regnar det idag och det är rätt så trist. Önskar dig en fin dag och ha det bra. Kram

Madeleineslife sa...

Har nu under 3 vckor velat ta tag i mittförråd & min klädkammare.. Men de tär inte llat för långe sen jag gjorde en rekad i min klädkammare. Men nu har jag kommit på en fiffig lösning. HAr talat om det för HTJ, men vi har inte fått id till det ännu. Kanske vi får det idag?.. Men jag orkar inte göra ett handtag, min nacke är helt slut!
Hoppas du får en bra i dag! Kramis

Madeleineslife sa...

P.S Din styrkekram hjälpte :D TACK! D.S