lördag 2 april 2011

"skämtar du med mig?"

Just den meningen sa min flicka till mig för en timme sedan. Hon ringde mig för att fråga om hon fick komma hem idag. Hon var lite "mammasjuk" nämligen. Berättade att vi hade ett till husdjur här hemma. "Skämtar du med mig?" blev svaret. Hon blev så glad över att vi nu även hade en liten Tufsa här!

Dock har jag förvarnat henne om Buddhas kärlekssånger... Hon skrattade och sa att det gjorde nog inget men hon har ju inte hört eländet än...

Igår kväll borstade jag Tufsan innan jag la mig, hon gillar att bli borstad. Hon gillar det så mycket så hon vet inte hur hon ska göra! Därför är det faktiskt lite svårt för hon flyttar sig hema tiden.... Dock lägger hon sig på rygg så man får gärna borsta magen! Inte dåligt eller hur?

Imorse var Buddha i sängen som alltid. Han ska ligga på min kudde och bli klappad innan vi går upp. Gissa vem som oxå kom och undrade vad vi gjorde? Hon blir mer och mer modig, snart är hon nog inte lika rädd längre. Nu är hon så snarrädd, tror ni att det lugnar sig? Vill ju att hon ska vara lugn och känna att här kan hon slappna av. Men det kanske kommer så småningom?

6 kommentarer:

Caja: sa...

Det kommer alldeles säkert, jag tycker att hon sköter sig alldeles utmärkt!

bokrikedom sa...

Hon verkar ju ha kommit långt på väldigt kort tid, så det ordnar sig säkert!

Reidun sa...

Det går ju jättebra. Vänta bara...

Monica sa...

Detta går troligen bra! Följer dagligen med spänning hur fortsättningen blir.....som en spännande bok!
Ha en bra dag och kram från mig.

Malla sa...

Finaste du! Tack för din peppande kommentar till oss utmanare. Jag ska just nu, alldeles strax skriva ett litet förtydligande på min blogg, utmaningen gäller inte att man måste gå 1 mil eller jobba stenhårt för att vara med i ett långlopp eller simma 7 varv runt jorden. Det är inte det som är grejen :)
Kika in hos mig om en stund
kramen!

Lisa lagom sa...

Tänk vilken lycklig tjej som kommer hem nu! Så mysigt att familjen har utökats med en katt till. Dt verkar ju gå finfint med lilla Tufsan.