lördag 23 april 2011

Nu e ja tebaks!

På ren småländska alltså! Igår var en riktigt helvetes-dag för min del så jag tog faktiskt en dator-fri dag.Vaknade med migrän och efter två tior oxynorm fanns skiten fortfarande där inne i skallen och malde...

Åt påskmiddag hos mina föräldrar, ävan min syster var där och smörjde kråset. När man mår dåligt så kvittar det nästan hur god maten är, det smakar liksom inte ändå... Gick (med el-rulle) hem och satte mig som en zombie framför tv:n. Inte förrän det började bli kväller tyckte jag att det började bli ett slut på eländet.

Jag tror ändå att det är bra att skita i datorn ibland, då får man veta hur viktig den är. Jag saknade den faktiskt inte på hela dagen, kändes bara skönt att inte behöva sitta där och få ännu mer skalle-bang. Tar ni data-fria dagar ibland?

Idag ska bäste vännen och jag åka ut i naturen och kolla läget. Det har ju börjat växa en massa olika blommor nu så det är väl bäst att få vara med innan de vissnar! Foton kommer senare idag...

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ont i huvudet är inte kul, men det hör våren till på något konstigt sätt, jag tror det är vårvinden som ställer till det.
Ser fram emot fina bilder från dagens tur!
Och ja, jag försöker ta en datorfri dag nu och då men misslyckas nog för det mesta, det finns så mycket kul i den här grejen!
Agneta kram

tankar från mitt fönster sa...

Synd med huvudvarken, det kan vara solljuset, tal inte allt ljus, men det gar val over. Jag tog flera dagar ledigt nu i veckan. Ar fort i dotterns hus, darav inga prickar! Ska ga ut o satta mig i solen med en kopp kaffe. Pa eftermiddagen kommer en vaninna o g;r mig sallskap.
Ha en skon pask!
krma

Fru Purjo sa...

Fy för huvudvärk. Hoppas en tur ut till en natur med vårfnatt ger dig krafterna tillbaks.

Helena sa...

Datafri, tja. Bor i hyrd stuga i påsken, och skulle klara mig utan internett. Köpte rådyrt mobilt bredband kontant, bra att ha när man behöver varva ner efter dagens alla släktmöten...
Hoppas migränen är bra igen, och du får en fin påskafton.

En häxa på Vift sa...

jodå, har jag bättre saker för mig så har jag inga problem att ha datorn avstängd. Likaså om jag har riktigt jobbig migrän för då kan jag inte sitta vid vare sig dator eller tv, flimret gör att jag mår illa.

Skönt att du fick må lite bättre till kvällen ialla fall men migrän är ju sånt där som man definitivt kan klara sig utan. Urk.

ime sa...

Ajaj hoppas migränen försvinner fort!
Nej, jag tar aldrig datorfria dagar, det skulle vara om jag var jättesjuk, typ helt utslagen i migrän eller 40 graders feber...
Kram på dej

Sunna sa...

Ha en underbar påskhelg

Rosenvante sa...

Skönt att det släppte till slut. När jag har migrän vill jag inte se datorn alls, så då blir det datorlös dag. Annars är jag nästan där varje dag o kollar en stund. Har försökt dra ner lite nu när jag började jobba igen, men det är svårt och kvällen rinner snabbt bort.
Hoppas du fick en fin dag idag och mycket blommor att titta på.
Här har vi haft underbart väder idag, tyvärr hade vi ganska mulet igår så det var skönt med den här vändningen.