torsdag 14 april 2011

Nattligt gos.

Blev väckt inatt av en kisse som var VÄLDIGT gos-sugen. Faktum är att det var första gången som Tufsan kom upp i sängen och ville gosa! Märks att hon inte är så van vid gos, hon blir helt gos-vild, börjar dregla och vet inte hur hon ska göra! Lite synd att hon inte förstår att det blir lättare om man ligger helt still, nä istället går hon runt, runt... Fast jag är jätteglad, det är stora framsteg!

Huvudet är väl sådär idag, iallafall bättre än igår och det får man väl vara glad över. Idag är det sjukgymnasten som gäller och jag är allt nyfiken på vad hon ska göra med mig. Felet de flesta sjukgymnaster gör med EDS-patienter är att de tror att det går att träna bort detta. Om det skulle fungerat så borde jag va sketans frisk kan jag lova! Innan jag blev jättedålig höll jag nämligen på med träning, nu kan alla konstatera att detta gjorde mig tyvärr sämre...

Jag är inte bitter över att jag gjorde mig själv mycket sämre, jag visste ju inte bättre. Alla läkare som jag var hos sa till mig att "träna du så ska du se att du blir bättre, annars kan du ta en alvedon". Eller hur? Det som är skadat går inte att laga, tyvärr så är det så... Dock så kan mina krampande muskler kanske bli en aningens mindre krampande, det är vad jag hoppas på. En muskel som krampar går inte att träna, då får man ÄNNU mer mjölksyra mot vad man redan har. En krampande muskel måste slappna av helt innan man kan träna den.

En del har tyvärr svårt att förstå varför jag inte kan träna men jag tycker det säger sig självt! Synd att man inte kunde byta kropp med de som inte förstår, då kanske de hade fattat till slut.

Nä nu ska jag försöka göra mig vacker, iallafall byta byxor, spillde nyss kaffe i knäet....

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Nä men vilken söt kisse ni fått in i familjen. Skönt att det gick bra och att hon trivs med de andra två.
Hoppas du får en bra sjukgymnast som förstår idag. Lycka till

Anonym sa...

Vad roligt de låter med en mysande katt.
Jag ska försöka att ta mig till fotvården i dag. Hoppas jag orkar ta den promenaden som inte är så lång. Jag måste ju röra på mig en aning.
Här år c:a 10 grader varmt ute och solsken. Våren är kommen. Hurraaaaaaa.
Kram på Dig och lycka till med sjukgymnastiken.
Margit(maxelonia)

Pinglan sa...

Kram syster! Hoppas det går bra!

UllaJohanna sa...

Jodu... Det där med träning har jag också fått höra. Och inte fasen blir det bättre av det. I alla fall inte om man tar i för mycket. Lagom (dvs liiite) träning håller värken på en acceptabel nivå. Gäller bara att hitta vad som är lagom och dessutom rätt träning... Ett smärre mysterium :))...
Hoppas det går bra för dig idag!!!
Kramen!

Caja: sa...

Vet du Renée...det finns så mycket jag skulle vilja skriva....men huvud och kropp vill inte samma saker så jag skriver:

Kattgos
Träningshelvete gggrrr
Varma kramar
Vacker själ

pöss/caja

Anonym sa...

Ja vad bra de skulle vara att kunna byta kropp med dem som inte förstår så mycke enklare de skulle vara istället för att försöka förklara med ord

Lena