onsdag 13 april 2011

Ibland måste man ansa sin rabatt!

Och då menar jag inte de rabatten utomhus utan de rabatterna man eventuellt har på sig... Imorgon ska jag till sjukgymnasten och till min fasa upptäckte jag nu ikväll att detta med rakning har inte varit något jag har prioriterat på LÄÄÄÄNGE! Fram med rakhyveln och starta med andra ord och jösses vad jag avskyr hår!

Att ha hår på huvudet är ju bra men på benen... Har märkt att ju äldre jag har blivit desto mer hår har jag fått. För de flesta är det tvärtom men naturligtvis missade mina gener detta! Efter att jag fick barn började jag att odla skägg oxå. Eftersom jag inte vill bli årets kvinnliga tomte så får man ta fram pincetten och starta arbetet. Detta är så jäkla pilligt, hittar man ett så bara MÅSTE det väck! Hur många gånger har jag inte suttit någonstans och kännt ett jäkla hårstrå oc trälat mig nästan fördärvad med naglarna för att få bort det...

Nu är jag iallafall någorlunda hårfri. Eller ska man säga sticksig för det är det jag är imorgon när sjukgymnasten känner på mina ben. Hellre sticksig en att se ut som en kvinnlig neandertalare på benen!

Just nu mår jag relativt men då är jag ju oxå lite dopad... Värken lugnar sig nog. Imorgon hoppas jag att jag får lite skön massage eller något. Ja ja... Det blir säkert bra...

Ps. Tack för alla snälla "krya-på-dig-kommentarer", de värmer mina onda muskler kan jag lova! KRAM till er alla!

9 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

jag kör med epilator, rycker bort håren med rötterna så behöver man bara bry sig om det där var fjärde vecka typ. Perfekt. :)

Snäckskalsdalen. sa...

Jag man får lov att ansa sig lite här och där när man skall iväg.
Kram

Fru Venus sa...

Usch, det där med nålar är inte min grej känner jag....hoppas du mår bättre nu. Jag har samma problem som du, hittar man ett strå på hakan så sitter man och pillar på det till man kommer hem till pincetten :-/ Kvällskram vännen :-)

Rosenvante sa...

Jisses jag som trodde jag var ensam om det där.
Kunde ju varit jag som skrivit det här inlägget. :)

Sunna sa...

Håller också på epilator, värd varenda krona och nu tycker jag inte det gör så ont längre, kör tom ljumskarna...

Ulrika sa...

Åh, jag har inte kommit med några kryapådighälsningar, för jag har inte orkat blogga eller surfa på flera dar.
Jag önskar dig bättring iaf.
Sen önskar jag att du får en skön stund hos sjukgymnasten, gärna med massage om du gillar det.

Massage för mig är så helt fel, jag har ont överallt, bara en fingertopp skär i kroppen. Men massage låter skönt.. det gör det ;)

Shamrock sa...

Visst är det konstigt. När det blir ljust och faller av på skallen så blir det mörkt och grovt över resten av kroppen

Anonym sa...

Ja det där med hårväxt kan man ju bli tokig av. Jag har ordentlig skäggväxt i ansiktet som jag får kämpa med i stort sett varje dag. Man kan tro att man skulle ha utvecklats till en man och inte till den skäggiga damen.
Vårliga kramar till Dig.
margit(maxelonia)

ime sa...

Som hudterapeut så kan jag råda dej att inte ta bort hår i ansiktet med pincett, det bara stimulerar och gör att det kommer mer och tätare, klipp istället om du inte vill prova på epilering!
Kram