fredag 11 mars 2011

Mina pengar byter hem!

Eller ska man kanske säga alla jäkla kort man har! Det är Lindex-kort, coop-kort, djurmagasinet-kort, körkort, ICA-kort, sjukvårdskort, bensinkort, Visakort, bonuskort både hit och dit..... Själv har jag nästan aldrig några kontanter utan handlar med kortet. Man ska visst ha några kronor i plånboken för "annars kissar hundarna på en" enligt ett ordspråk...

Här ser ni ny plånbok till vänster, så ny och tunn! Gammal plånbok till höger, tjock och förbrukad...

Bägge är gjorda i skinn och min gamle har varit med mig i många år, nära 15 tror jag.... Måste vara bra kvalitét!
Nu började den dock rasera en aning...

Här kommer oxå dagen bild på Buddha:

Han är verkligen en trött kisse!

Sötis!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Min Make brukar säga att jag har en hästhandlarplånbok. Den är så tjock av alla pengar. jag menar kvitton ;)

Dom är söta bägge två på bilderna. Buddha är väldigt grann dessutom.

Pinglan sa...

Ta ett kort på bollarna syrran, BOLLARNA!! Ha ha

bokhyllan sa...

15 år gammal plånbok. Ja, då kan det vara kul att byta till en ny.
Ser att Buddha är lika söt som vanligt!
Önskar dig en fin helg. Kram.

Kicki & Jörgen sa...

Han är för söt Buddha! Så sött när han ligger på rygg! Kram