fredag 11 mars 2011

Inlägg nr 800!

Tänk att det har blivit så många inlägg på så kort tid... Har sagt att vi ska fira ordentligt när det är uppe i 1000 inlägg och så får det allt bli.

Idag skulle jag inte orka fira alls... Känner mig så sliten av att bara vara människa.Var först inne hos arbetsterapeuten och pratade. De ska komma underfund med vad jag är för en människa och vad jag behöver hjälp med. För att få fram detta ställer de frågor.

"Hurdan är du som människa?"

"Öh.... jag vet inte" svarar jag. "Hjälpsam tror jag kanske?" Det är banne mig inte lätt att hitta fram till alla svar. Jag vet faktiskt inte hurdan jag är som människa. Jag är en trött människa, det vet jag men hur andra uppfattar mig har jag ingen aning om.

Man kan ju tro att man är hur bra som helst men andra tycker att man är som pesten själv... Jag är en ärlig människa som gärna går rakt på sak. Detta kan inte vissa människor ta utan blir stötta. Bara för att man vågar säga vad man tycker så tror folk att man är kaxig!

Nu för tiden så skiter jag i vad folk tycker om mig, gillar de mig inte så behöver de inte prata med mig! Jag har några få vänner som jag har förtroende för, hellre några få, riktigt bra vänner än många ytliga kontakter. Sedan avskyr jag tjafs. Jag tycker si och du tycker så, that´s fine!

Nu kom vi visst ifrån ämnet (om vi nu hade nåt!). Efter frågestunden så åkte jag ner till apoteket som naturligtvis hade bytt datasystem så allt gick i snigelfart... Ja, ja... Jag är ju pensionär så jag är inte stressad! Sen in på Swedbank och hämta ett papper, blev nästa påkörd av en buss när jag skulle parkera! Okej att bussar har förtur men ibland får de väl skärpa till sig, man måste ju hinna bromsa eller?

Sen for jag till ICA och sen for jag hem... Nu sitter jag här och väntar på ingenting typ... Brevid mig ligger Buddha och sover, man blir inte lite trött av att se en helt avslappnad kisse! Det blir snart en lur på soffan tror jag...

4 kommentarer:

Helena sa...

Håller helt med, rakt ut med allt man menar. Heter det inte att kalla en spade för en spade? Det har nog med åldern att göra att man vågar tro på sig själv. Du har verkligen hållit igång idag, ta en tupplur med Buddha du. Trevlig helg!

Rosenvante sa...

Hoppas du fick lite vila efter den här utflykten.

Reidun sa...

Pälsterapi gör susen. Bara sitt och smek hans päls och bara koppla av. Att bara vara....

Linn sa...

jag uppfattar dig som en oerhört stark person=) du klarar av så mkt, även fast du är trött. och jag är så fashinerad över hur bra du klarat av gibsons sår bl.a. du är så duktig!