lördag 12 mars 2011

Folket jublar, eller?

Melodifestivalen är över för denna gång. Ja tills den brakar igång i Tyskland naturligtvis men den svenska är äntligen slut. Den lille godbiten Erik vann... Ingen jag röstade på, Emmy och jag röstade på The Moniker faktiskt. Fast å andra sidan så kanske den slår i Europa? Inte för att jag bryr mig så mycket...

Emmy tycker däremot att denna Erik är alldeles för överreklamerad! Hon gillar inte denna grabb,tycker inte ens han är söt. Så typiskt Emmy att tycka precis tvärtom!

Har ni röstat? I så fall på vad?

Nu ska jag ta mitt onda huvud och gå ut med hunden för allra sista gången idag. Sedan blir det sängen. GODNATT!

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Tyckte faktiskt det var flera som var hyggligt bra, men sen ska det slå ute i europa också och då vet jag faktiskt inte, kanske rätt låt vann ändå. Vi lär väl få veta i maj.

Rosenvante sa...

Jag bor ju i Tofta och där finns en jättefin strand. Jag har ca 1,5 km ner till stranden därifrån jag bor och jag kan välja mellan 3 strandställen. Vi åker oftast ner till Gnisvärd och går mot Tofta strand och vänder igen. Igår parkerade vi i Gnisvärds hamn och gick längs strandkanten en bit norr över, mest för att Ines skulle få springa lös. Hon älskar nämligen när vi åker ner så hon kan få springa fritt. Nu fick vi ha lite mera koll på henne eftersom vi gick ganska nära vägen, men hon var väldigt nöjd. Du får googla på tofta o gnisvärd och kolla kartan så ser du hur det ser ut. Jag som aldrig skulle bo på landet bara älskar att bo här ute i tystnad och mörker.

Sunna sa...

Min favorit var Nicke borg, underbar låt

UllaJohanna sa...

Antar att jag bör skämmas, men jag har inte sett ett enda av programmen... Är så där alldeles ointresserad av detta fenomen..
*skämslitelitegrannförsäkerhetsskull*

Anonym sa...

Skulle jag ha röstat så skulle det nog ha blivit Brolle (kanske). Jag tyckte inte om låten som vann i alla fall. Vi får se hur det går i Tyskland. Jag tror att Sverige kommer att komma väldigt dåligt.
Kram
Margit(maxelonia)

Kicki & Jörgen sa...

Jag hade ganska många som favvosar och det var Danny, vilken jaG TROR SKULLE GÅ HEM I tyskland, sen gillade jag Saade och Nicke Borg, men det Monikers var en stor favorit. Sen diggar jag Swingfly... ja du ser ;o)