söndag 13 mars 2011

Jag tror jag ger upp...

Jag har gjort det IGEN! Sabbat en middag alltså... Jag är så jäkla trött på att laga mat så det inte är klokt, inte blir det bättre av att man ska göra en wok-rätt som ser ganska god ut men som smakar BLÄÄÄÄ!

Bara att kasta hela skiten! Jag behöver råd och tips här förstår ni. Jag skulle helst vilja ha en personlig kock men lite uppmuntran från er kanske skulle hjälpa en aning. Hur blir man bättre på matlagning? Det kvittar hur många kokböcker jag har, det är INSPIRATIONEN som fattas...

Nä nu skiter jag i allt vad matlagning heter, jag intar en kopp thé och lite mörk choklad och vilar kropp och själ på soffan...

9 kommentarer:

Monica sa...

Det gör du rätt i, vila och ta det med ro!
När jag lagar mat så gör jag det på en "höft"....följer aldrig slavisk några recept! Tar bar ideér om innehåll, kryddorm.m.m.
Gott blir det oftast....säger mannen....men klart han kan ju ha en "räv" bakom örat....hi,hi.
Ha en fortsatt bra söndag.

Cecilia sa...

Du har min sympati! Så mycket skitmat som jag tillagat...:-(
Men en ung man på mitt arbete sa en gång (vilket var bra för mig!) att det var lätt att laga mat; man bara tar goda saker SOM PASSAR IHOP och rör ihop. Det vill säga slut med med konstiga kombinationer som curry och morot för min del!

Helena sa...

Hunden gick 5 kilometer sen jag la bort selen! Du som har hund ge mig tips, please.
Inte ge upp matlagningen, köp färdigrätter. I alla tv-program lagar dom mat i timmar, vem orkar det? Fick min familj bestämma blev det korv och mos varje dag. Nya maträtter är ingen höjdare.

Janeth sa...

Jag älskar att laga mat, men kan inte äta. Lika illa det!
Så nu får det bli kaffe och en chokladbit för det klarar jag av.
Hur går det med din nacke förresten?
Ha en skön söndagseftermiddag!
Kram Janeth

Lisa lagom sa...

Något som är snabblagat och som man inte kan misslyckas med är "fuskfläskfilé"
1 paket fläskfärs blandas med 2-3 msk aromat. Formas till en rulle som skärs i knubbiga bitar. Stek och häll på grädde och en dutt soja. Klart!

En häxa på Vift sa...

jag använder aldrig kokböcker, jag improviserar. Varje måltid är en improvisation. Så när nån frågar mig om recept kan jag inte ge nåt för allt är bara påhittat.

Men sen är det väl så att vissa har gröna fingrar, andra är fingerfärdiga, vissa är mästerkockar medans andra hellre äter maten som nån annan lagat.

Njut du av en kopp te och glöm köket en stund, tycker jag också. Imorgon blir det säkert bättre ska du se.

UllaJohanna sa...

Är lika hit och dit med matlagningen som med allt annat... Ibland blir det jättebra och för det mesta inte... Och så är det såååå tråkigt att laga mat till bara mig...

Osloskånskan sa...

Mycket bra halvfabrikat...bara att tillsätta lite vatten...;-)

åsa sa...

Familjen Dafgård har god lasagne, och kåldolmar...
fläskpannkaka i ugnen sköter sig också själv en stund.

Kram på dig!