tisdag 15 mars 2011

Ett helt nytt rum!

Emmys rum blev klart igår! Det tog dock hela dagen innan sista vården kom på plats, det tar längre tid än man tror faktiskt. Så här ser iallafall själva fondväggen ut, som en skog. Tapeten är från ECO-tapeter (som faktiskt hade sin fabrik här i Anneberg förr i världen.):


Här ser ni hur det ser ut, dock så är allt bara inslängt. Vi hann inte greja med allt igår plus att tapeten måste sätta sig innan man ställer allt intill väggarna.


Blev hon glad då? Här ser ni en bild på henne och hennes sinnesstämning igår:

Faktiskt så var hon super-duper-glad och dansade hela kvällen inne på sitt rum. Idag på morgonen sa hon att hon var tvungen att gå in och titta en gång till på sitt fina rum innan hon gick till skolan, så gulligt!

Själv var jag ju och hämtade en ny stödkrage, den ser ut så här:

Den jag hade innan skavde på framsidan, mot själva "strupen" så att säga. Denna sitter som en "smäck", så skön och väldigt varm (inte alltid bra men vad ska man göra åt det?). Jag är så nöjd med den...

Idag har pappsen börjat med min fondvägg i vardagsrummet, ni får se det sen. Snyggt blir det!

6 kommentarer:

Helena sa...

Så fint det blev! Lyckliga ni som har en pappa som kan hjälpa till. Stackars foten, hoppas att limmet gick bort.

Monica sa...

Roligt att de blev så fint och att E blev sååå glad!
Men den där kragen.....oj,oj....hur känns det att gå med en sådan "snara".....måste du ha den för jämnan?
Ha en bra dag och var rädd om dig.

4U2 sa...

Ha,ha, ja, att hon är glad, det kan man inte undgå att se!

Anonym sa...

Va fint det blev med denna tapet.
Här skiner solen och det är 8 grader varmt ute.
Snön bliskar bort lite unnan förunnan. Man kan skönja en aning av vår. Ska bli jätteskönt när snöelände försvinner.
kram
Margit(maxelonia)

Janeth sa...

Skönt att du fått hämta ut din nya krage. Den ser väldigt hård ut, men det är väl det som är vitsen med den. Jag klarar mig än så länge med den mjuka.
Jag har säkert frågat förut (minnet är inte som det borde vara)vad dina problem med nacken och ryggen kommer av. Själv har jag ett diskbråck i ländryggen och ett påbörjat i nacken.
Sen all glapphet och svaga muskler gör ju inte saken bättre!Det klämmer på nerver här och där fast det är ändå överkomligt tycker jag med just den delen. Jag har ju nerver i kläm inne i magen och det ger fruktansvärda smärtor.
Hoppas du har en lika fin vårdag som vi i Värmland och BTW så blev Rummet jätte snyggt så jag förstår att hon är nöjd med det!
Kram Janeth

Fru Venus sa...

Snyggt! Och vad skönt att du har hjälp :-) Helsingforskram!