tisdag 15 mars 2011

En aning stressigt...

Jag som har betalt för att ligga på sofflocket hela dagarna, ska jag behöva stressa? Ja, faktiskt! Idag blev det nämligen lite knapert med tid. Det lilla barnet hade i flera dagar tjatat på sin mamma om klipptid. Borsten fastnade på halva håret vid borstning och varenda morgon blev det ett jäkla liv när det skulle borstas. Idag skulle då de slitna topparna (och lite till) kapas till bekväm längd.


Så här fin blidde hon:

Hon fick till och med bling-bling i håret!


När vi var färdiga hos frissan hade tiden dragit iväg och helt plötsligt skulle jag ju åka till sjukgymnasten i Nässjö!!! Jag stressade så jag glömde min krycka faktiskt... Pappa var så snäll och körde mig, kan tänka mig att dagens städande/plockande i lägenheten gjorde att han inte ville att jag skulle köra själv. Tur var ju det för jag fick världens kramp i magmusklerna på vägen dit!

Väl där så blev jag utfrågad om mig och min kropp. Kramp här, överrörlig där, värk här och mjölksyra där...
Ja ja... Jag tror inte de kan gära under på mig men lite hjälp med avslappning vore ju bra. Sen sa jag till honom att jag inte vill att de rycker och sliter i min kropp då jag är extremt överrörlig så det skulle de inte göra.

Sen åkte jag hem typ...

Här ska ni få se vardagsrummet med den nya fondväggen:

Det är dock rätt så stökigt, jag har plockat och röjt idag men i Emmys rum... Ett rum i taget får det bli!

4 kommentarer:

Malla sa...

så fin hon blev!! och fondväggen är jätteläcker :)

bakom berget sa...

Snygg vägg där du! Va fin hon blev den lilla tjejen. Här ska du veta att det finns en som verkligen skulle behöva en sån behandling. Klippning menar jag. Jag går snart under benämningen skatbo. Det är dags att beställa tid!
Jag har skickat runt den där lusen. Ingen vill kännas vid den! Ha ha ha.....
I morgon börjar jag jobba igen. Nu gäller det att passa sig, så man inte tar i för mycket.
Hoppas du får en bra dag i morgon.
Kram på Dig!

Cecilia sa...

Åh, hon blev ju så fin! Stora damen, liksom, också när småflickslånghåret kom bort!

Jag har ingen känsla av att du ligger på sofflocket i något skede! :-)

Fint med fondväggen!

Pinglan sa...

Häftigt!!