onsdag 23 februari 2011

Knasig kisse?

Jo, jag var ju ute med kissemissen den lilla, lilla stund som solen sken. Kallt är det ju så vi var inte ute så länge, vi bara gick nerför trappan, hälsade på Anette och sedan gick vi upp igen.

Tänkte denna gången att Buddha skulle få gå alldeles själv HELA vägen hem, alltså upp för trappan och längs hela loftgången. Jag hade tagit selen på Buddha plus ett gammalt flexikoppel (modell mindre) som passade perfekt.

Jag gick alltså en bit före och kallade på honom. Han fattade precis vad han skulle göra! Han traskade uppför trappan, dock i sin takt, alltså rätt så sakta. Fast det roligaste var att hela tiden när han gick där uppför trappan så spann han som en gammal traktor så det ekade i trappan! Märkligt måste jag säga...

Väl uppe så går det rätt fort för nu vet han ju var vi bor plus att han kanske fryser lite. Tänk att det behövs så lite för att längta hem! Gibson välkomnade honom med en puss i örat så han hade nog saknat sin vän.

Efter detta var vi allihopa rätt så slöa, jag la mig i soffan och glodde på tv lite innan pappa kom vid sex-tiden för att gå med hunden. Pappa kommer alltid en gång om dagen och hjälper mig med hunden. Väldigt snällt, speciellt nu när jag inte kan använda rullen på grund av kyla... Testa gärna att sitta stilla ute på en stol i en kvart så får ni känna hur kallt det är att åka rulle på vintern! DET ÄR HEMSKT! Iallafall när det går under minus 10. Då går jag hellre trots att jag får mer nervsmärta.

När pappa gick hem så sa jag till mig själv "Nu jäklar får du göra nåt din slöa människa!"... Så jag tog tag i dököttet och färgade håret, det var verkligen på tiden! Det kan vara så att det inte blir så jäkla jämt och perfekt när jag färgar själv, jag VET att det inte blir det men se det struntar jag i! Jag blev nöjd ändå.

Nu ska jag kolla tv-utbudet (som för övrigt hackar denna kväll, typiskt!), hoppas ni har det bra själva idag!
Kramar från en tjej med "ädelmahogny" i håret!

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Nej hu vad kallt att sitta stilla i denna kylan

Snäckskalsdalen. sa...

Kan nästan se den lilla pissen ute på vandring i världen, gott att komma hem och bli omhändertagen av bäste polarn igen! Gulligt.
Agneta kram

Sunna sa...

vaknade i morse och det var -23, ingen av katterna gick ut de tvärvände i dörren

Tantaluran sa...

Hårfärg lyfter humöret - vet!