onsdag 23 februari 2011

Lite gos och en del smaskens!

Min käre hund älskar massage... Helst ska man göra så här:

Massera på hans huvud alltså.

Stryka handen över ögonen och ner mot nosen.

Och sedan dra handen fram och tillbaka längs nosen, han blir totalt avslappnad av detta...

Efter lite massage så är det dax för lite smaskens! Fick en fråga igår om jag hade köpt något till Gibson på min shoppingtur och det hade jag ju gjort. Sådana här märgben-kex är mumma tycker Gibson! Dessa köper jag i storpack på ÖB. tror det är 25 spänn för en stor påse.

Eftersom Gibsons mage är av den känsliga sorten så är ett helt grisöra ibland lite för mycket. Dessa är helt perfekta för en känslig mage, lagom storlek. Finnes oxå på ÖB och kostar 21 spänn påsen.

Så här ser de ut:

De luktar dock ap-skit...

Något som oxå luktar typ som ovan är dessa hamburgare:

Ni kanske ser på Gibsons ögon att han gillar dom... Dessa finns att köpa på ÖB och på Netto. Jag köpte dom när de hade extrapris, endast en tia per burk (i en burk är det nog 5-6 hamburgare tror jag), annars kostar de nog 25 spänn burken.

Köpte en annan sak till Buddhas kattlåta igår. Denna "dörrmatta" hoppas jag ska göra så att kattsanden stannar där och inte sprider sig till hela lägenheten! Den kostade 49 kr på djurmagasinet.

Detta är vad min kisse vill göra just nu; GÅ UT!

Han sitter och tittar på dörren så idag tänkte jag att även om det är kallt så ska han få gå ut en liten sväng. Han kanske ångrar sig när han känner kylan... Problemet är att han sticker ut när jag öppnar dörren. Bättre att han får se hur det är ute så kanske han stillar sig sen. Nu har det ju varit så jäkla kallt så jag har inte velat ta ut honom på länge... Jag kanske får sticka en liten väst till honom så han inte fryser?

Oj, nu börjar solen komma fram, bäst jag passar på att ta ut den lille kissen!

7 kommentarer:

Caja: sa...

Åh...gos, gos med djurmassage...det lättar ju upp våra sinnen med när vi masserar deras mjuka päls...denna ovillkorliga gränslösa kärlek....njutbart!

Kicki & Jörgen sa...

Tror faktiskt inte han fryser med den pälsen, däremot kanske det blir lite kallt om tassarn när han är ovan.

Rosenvante sa...

Jag köper leversnittar på Ö&B till Ines, hennes favoriter. Hon kör hela registret av konster bara hon får en.
Jag gick faktiskt ut med henne idag, inte långt bara till brevlådan, men hon springer ju löst så hon tog en liten längre sväng och var jätteglad att få komma utanför grinden.
Hoppas det gick bra med kissens ute promenad

Unknown sa...

svar: redan testat men de funka inte

skapa och inreda sa...

Ser så härligt ut för hunden. Bäst att kissen stannar inne tills det blir lite varmare :)

Reidun sa...

Undrar om du har en transportbur till toalåda eftersom den inte verkar ha höga kanter?
Bättre med en toa med höga kanter.
Då blir det inte riktigt lika mycket sand.

Linn sa...

oh ett hett tips är att lära buddha att gränsen för dörren går vid tröskeln, alltså, där får man INTE gå ut om inte matte säger okej. det är mina ganska duktiga med,men ibland så bara rusar dom och dom VET att dom gör fel, det syns. så dom skäms rejält när man hämtar dom. (men jag menar bara att man inte behöver ränna efter djuren lika OFTA om man testar dom lite;)