onsdag 12 januari 2011

Mera snö...

Naturligtvis så har detta jäkla vita, blöta ramlat ned från himmelen inatt igen... Varför? Det började ju se så himla bra ut...

Jag ska ju in till staden idag för ett (hoppas jag) sista besök hos veterinären. Min hund gillar att åka bil, han gillar det så mycket så vid varenda kurva så skäller han. Ni kan ju tänka er hur man som förare blir med en skällande hund där bak... Jag minns en gång när jag åkte till Jönköping med honom och han skällde så mycket så jag höll på att få ett psykbryt! Tänk er nästan en timmes konstant skällande...

Numera har han blivit lite lugnare, kanske är det åldern... Numera klarar jag att åka själv med honom, visst är han jobbig men jag får inte längre stora psykbrytet!

Jag måste iallafall åka till djurmagasinet och köpa blåa bollar till Buddha. Idag var den borta IGEN! Att bara ha EN sådan boll är en aningens påfrestande, han "gömmer" den någonstans och sedan kommer han och vill att man ska leta efter den... Förstår inte varför han inte tycker att något annat är roligt... Tänkte kolla om de har laserpekare, det gillar iallafall syrrans katter! Man får helt enkelt testa sig fram...

Ska ni göra något roligt idag då?

7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas Gibson blir godkänd och att det fortsätter att läka och hoppas att du hittar massor av blå bollar till Buddha!
Jag skall åka till Trollhättan idag! Det låter väl kul......
Agneta kram

Kicki & Jörgen sa...

Inget kul blir det här tyvärr. japp snön är helt onödig! Kram

conny sa...

Hehe...Blåa bollar ska det vara. :D

Helena sa...

Sonen ska ha bowlingkalas för 15 pojkar. Bakat en stor chokladlångpanna med silverkulor och after-eight. Dom får väl sockerchock...
Ska också hämta bilen som fått nya dubbdäck. Så nu kan man äntligen köra den.

bokhyllan sa...

Förstår att du är lite trött på snön. Har en kopis som använder elrullstol. Hon kommer inte fram någonstans just nu för all snö. Hon är så in i norden trött på allt vad snö kallas.

Japp, jag ska göra något kul idag!
Är ledig och ska shoppa loss på IKEA!
Kram.

Sunna sa...

jobbardag så inge skoj här, jovars jag trivs nog rätt så bra

monica sa...

Ja lika bra att ladda upp med ett gäng bollar! = ) De har alltid en förmåga att rymma...
Här blev det en kall, men härlig dag med slädåkning efter en trygg Nordsvensk pålle och tittat runt på alla vännens lite udda djur,,,någon utrotningshotad getras, påfåglar av olika sorter, lustiga orrar,,hästar, katter, marsvin, kaniner,mm hur mycket djur som helst! = )
Kram