tisdag 11 januari 2011

Sista gången!

Hoppas jag alltså... Imorgon ska jag nämligen åka och visa upp Gibsons sår i Nässjö på djursjukhusets filial. Om bara det villa växa ihop så man slapp greja med detta... På grund av att det är tre öppna hår så får jag hela tiden kolla så det inte kommer in skit i dom... Och jag kan säga att det gör det hela tiden...

Detta kort är taget idag. Ser ni vad håret har växt sedan han blev rakad? Dock så kommer bett-stället att förbli hårlöst. Det rinner rätt mycket klar sårvätska från såren så jag får tvätta rätt ofta.

Jag har faktiskt hunnit sticka lite även att jag har haft en kisse som har behandlat garnet som en levande mus... En mössa gjord på frihand blidde det! Ser väl kanske lite knasig ut men den var snygg på. Avslutade med att göra en liten "plutt" i slutet.


Sen måste jag ju sätta in en bild på min fotomodell Buddha...

Idag på morgonen skulle Emmy ta på sig sina vinter-kängor men något var ivägen... I kängan låg Buddhas blåa boll... Imorgon ska jag ju till veterinären men jag ska även ta en sväng till djurmagasinet och där ska handlas pinglande pälsbollar kan jag lova! Han leker inte med något annat... Igår kastade jag bollen och han kom tillbaka med den varenda gång, kissen kan ju apportera!

Även Gibson ska få något gott. Det värsta med honom är att han inte njuter av det han får utan det tar slut på 5 sekunder... Fast det gör inget, han är värd varenda godisbit i världen... 

9 kommentarer:

monica sa...

Alltid lika kul med dina bilder!!! Vad han ser stoor ut redan lilla Buddha! = )
De är oftast jätteduktiga på att apportera! Här är det möss eller hårsnoddar som varit poppis!
Såren börjar ju se fina ut nu på Gibson, såå skönt, hoppas han får ett OK i morgon nu då så allt är bra!
Ja alltid bra att ha lite extra bollar om favvisen försvinner,,fint gömställe han hittat i Emmy´s känga, ha ha,,,ja de är härliga de små liven! Snygg mössa föresten!
Ha det bra!
Kram Monica

Ulrika sa...

Hoppas såren läker snabbare än hittills. Himla märkligt vad några sår kan ställa till med.
Har han blivit rädd för andra hundar?

Kissen var ju för söt. Vår Hjördis är ju en toka som alltid busar, trots att hon nu är snart ett år, hon har en himla energi. Lagomt kul kl.04 på morgonen då hon ibland väcker oss.

Prasselbollar älskar hon. Men det hon älskar mest är påsförslutare. Hon har fått några stora som suttit kring kablar (julklappar ;)) och hon har fest i flera timmar. Hon apporterar också, hon kan komma med dom mycket längre än vad jag själv har ork och sug efter att busa ;)

Lycka till hos veterinären!

Vanja G sa...

Såren ser jättefina ut i mina ögon, men jag förstår att du vill att de ska läka ihop - jag hade blivit galen av oro. Katten tycker jag bara blir sötare och sötare för varje dag :)

Granngården har kattleksaker med autentiskt muspip. Det går knappt att höra skillnad på det och ett naturligt pip. De är poppis hos mina hulliganer!

Rosenvante sa...

Men så fina såren blivit även om det ännu är öppet. Men om läkningen den sista tiden gått så bra går det nog ganska fort framöver också. Du, han är värd mycket gottit för allt han varit med om.

Fru Gårman sa...

Vilket jobb med de där såren. Min kalvs pappa (geryhound) blev biten av en katt(!) på alla benen en gång, Han sprang med katten mellan benen på en stor öppen yta, Värst blev det för bakbenen, blodet bara sprutade. Det blev drenage och hela baletten på han också. Himla hallåande att hålla det rent...
Snygg smula! En sån skulle jag inte tacka nej till!

bakom berget sa...

Va fint det börjar se ut nu. Hoppas att det går bra i morgon, Har du fått resten av pengarna än? Kram till Dig!
Åsa.

Linn sa...

såren ser MYCKET bättre ut!! hoppas det räcker med återbesök nu och att allt blir bra!

här hemma så apporterar hannes ihopknycklade papperstussar! ahah och jag tror, att katterna lägger sina leksaker vid saker dom tycker om eller saknar.

Jag brukar alltid mötas av en leksak vid ytterdörren, en i matskålen när den har mat i sig, ett par hårspännen dom har letat fram från lite här och där och lagt i matskålen när det är slut och papperstussar i skorna.

Anonym sa...

Hej! Hoppas Gibson är helt återställd snart. Jag tycker så synd om honom. Om Du ger Buddha ett eget nystan låter han då inte bli Ditt? När jag var liten så hade jag en halvangorakatt. Han var väldigt intresserad av pinnarna på min knyppeldyna. Han flyttade så fint på pinnarna med sina klor. Han tänkte nog försöka sig på att knyppla. De är kloka de små varelserna.
Kraaaaaaaaaam till hela familjen.
Margit (maxelonia)

Anonym sa...

Hoppas den sista läkningen går fort. Och du vilken kul mössa. Kan du förklara på ett ungefär hur du gjort?