onsdag 12 januari 2011

Blå boll har blivit blå mus...

Har idag varit på en mycket högljudd resa till Nässjö... Den älskade hunden skällde nästan hela vägen och när han skäller så slår han alltid nosen i biltaket vilket leder till en aningens skadad nos:

Själva besöket hos veterinären gick bra, Gibson ska sluta med antibiotikan och såret ser fint ut. Det kommer säkert att ta ett par veckor till innan det har läkt helt men jag ska bara tvätta det och se så det inte kommer en massa skräp i såren. Skönt att han blev godkänd, nu slipper vi flera veterinärbesök!

Jag var ju tvungen att ta en tripp till djuraffären oxå. Gibson skällde hela resan genom stan... Han fick dock följa med in och lukta på allt gott där inne. Jag hittade en massa bollar med skrammel i, köpte en rejäl laddning så Buddha inte blir utan!

När jag åkte hem så fick jag ett sms om att mitt paket från Grand-prix hade kommit! Detta betydde fler leksaker till Buddha! Fast i början tyckte han nog att plasten var mycket roligare än leksakerna!

Sedan fick han syn så sin nya kärlek; en blå skrammel-mus...

Han leker och leker och leker... Jösses vilken lycka... Nu är han precis slut men ändå så måste man ju ha koll på musen!

Jag hade beställt en elementsäng oxå:

Det enda negativa med denna var att den bara passade elementet i mitt sovrum, de andra var för smala... Dock vore det ju passande om han sover i den för över honom i fönstret står en annan Buddha och vakar över honom...

Om ni undrar så fick Gibson en hel hög med godsaker han oxå, det var han värd!

8 kommentarer:

Sunna sa...

skönt att allt är över nu med denna resa med gibson

Shamrock sa...

Låter som att man har ett bra liv om man är husdjur hos dig

Anonym sa...

Va skönt att Du inte behöver åka fler gånger med Gibson. Ha en bra fortsättning på denna dag
Kraaaaaaamis
Margit (maxelonia)

Snäckskalsdalen. sa...

Va skönt att höra att Gibson är OK och att Buddha fick sina leksaker. Utan husdjuren undrar jag hur det skulle vara.....?
Kramar

Tigris Predikantan sa...

Skönt ligga i värmen!
;)

monica sa...

Hej Hej!
Det var ju rena Julafton för Buddha och Gibson idag då! = ) Jätteskoj! Bollar och möss går ju alltid hem hos en liten kisse! Vippor gillar ju mina, som du vet, hi hi,,,,
Men sicken buse till vovve,,skinnflådd nos,,han ska ju ta det lite lugnt nu på ålderns höst, vet han inte det!!! Javisst är det jobbigt när de skäller,,,våra har aldrig skällt i bilen, men ute i trädgården,,ja ja,,deras sätt att tala = )
Hoppas Buddha gillar elementsängen! Men du tror inte han hellre ligger hos dig = ),,men det är klart,,på dagen när du inte myser i sängen med honom,dåå....
Kram

Rosenvante sa...

Tur du gjorde det där tillägget om Gibson. :)
Skönt att allt verkade bra och att han återbesök.

Janeth sa...

Så himla fin katten är! Är det en raskatt?
Min lilla loppa (Bichon-Elsa)är helt fixerad vid ankor och kan inte leka med något annat än ankor. Det räcker att man säger just anka, så rusar hon runt med den.
Hur är det med dig nu för tiden? Går det skapligt eller har du blivit sämre? Jag upplever tyvärr att det bara går åt ett håll just nu! Men det är väl bara att gilla läget.
Lilltjejen då? Hur går det för henne?
Ha det så bra du kan.
Kram