onsdag 26 januari 2011

Besök hos farbror doktorn!

Att träffa min läkare är alltid väldigt trevligt. Många människor avskyr sina läkarbesök av olika orsaker. Innan jag hittade min älskade doktor så var jag hos ett antal "nötter"... Inte en enda av alla jag var hos trodde på mig. Fast de såg mina röntgenplåtar på halskotpelaren som både visade en whiplash plus snea kotor så trodde den korkade läkaren att "jag skulle nog vara sådan"!

Min läkare som jag har nu, Hejco Schlesinger, är precis tvärtom... Idag pratade vi medicin. Efter lite bollande fram och tillbaka så beslutade vi att vi skulle höja plåstren från 25 mg till 30 mg och oxynormen från 5 mg till 10 mg. Jag har haft ont i huvudet nu hur länge som helst, tror jag är vinter-allergiker (jag och många fler!), så det ska bli skönt att bli lite mera människa igen.

Sedan fick jag en remiss till Team ortopedteknik för att göra en hård stödkrage. Jag tål inte att få en massa stötar nämligen. Köra bil börjar bli svårt för nacken likaså att köra el-rullen. Med en stabil nack-krage skulle det nog gå lite bättre.

Efter läkarbesöket åkte jag ner till stan, kollade rean på Lindex och tog ut medicinen. Var till och med så duktig så jag åkte upp till sjukhuset och lämnade remissen direkt. Sedan hämtade jag lillasyster vid stationen. Hon kom för att hjälpa far och mor med nåt men först ville hon snuffsa på Buddha! Nu har han både snuffsat och busat som fasen så han sover i soffan som en stock...

Själv ska jag snart ta mig en våning ner, stickcafé väntar!

4 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Skönt att du fått rätt läkare tillslut.

Ha en bra kväll

Kram

Helena sa...

Ja det är viktigt att ha en bra läkare som känner en. Bra att han förstår dig.

Rosenvante sa...

Visst är det skönt när man får tag på en sådan läkare. Jag hade ett besök vid vårdcentralen för många år sedan och hade feber och ont som tusan över ena kinden och trodde jag fått bihålsinflammation. Läkaren kollade snabbsänka och sa: nej det är inget fel, vill du ha upptjack får du gå på sergelstorg. Vilken idiot, jag satte aldrig min fot vid honom mer, tvärvägrade bara. Felet var en varbildning runt en tand och med medicin och sen utdragning var det ju ok, men allt det fick jag hjälp vid tandläkaren med.

Madeleineslife sa...

Hoppasdet kommer hjälpa dig nu att öka dina doser.. Funderar själv över hur jag ska göra med mina mediciner. Har länge velat ha något som jag kan ta vid mina toppar. Men min läkare har inte skrivit ut något ön.. Oxynorm har jag haft efter några av mina operationer. men nu när jag låg inne så fick jag en kraftig allergisk reaktion av dom. Jag tål ju inte morfin. Men har tidigare kunnat ta enstaka tab.
Skönt att du ska få en nackkrage1 :) Jag kan inte leva utan mina... Nu har jag 3 olika varianter..

Ta han dom dej.. Kramis