onsdag 8 december 2010

Vilket barn jag har...

Behövde ju inte va nervös alls, hon är ju helt enkelt ett A-barn, eller? Nu överdrev jag nog en aning... Men man får faktiskt skryta lite när ens barn gör framsteg när man vet att de kämpar med vissa ämnen. Emmys lärare är en riktigt bra sådan som ser varenda individ! Detta gör mig så otroligt lycklig!

Sedan är det ju så roligt att få en liten inblick i vad de gör och hur de fungerar i skolan. De är ju trots allt en person hemma och en person i skolan (tack och lov!). Emmy har ju väldigt dåligt tålamod när hon ska göra saker här hemma men i skolan kan hon behärska sig! Så när jag berättar om hur förbannad hon faktiskt kan bli så undrar de om jag verkligen pratar om samma person!

Jag fick dock ta rätt mycket medicin för att fixa detta samtal men samtidigt vill man ju faktiskt vara en delaktig förälder och inte en mupp som ligger helt avdäckad av smärta i soffan... Man får vara tacksam för att man har tabletter att ta till!

Ikväll går dock mina tankar till min kusin som fått veta att han har en hjärntumör. Fy fan...

7 kommentarer:

pia sa...

Oj vad mycket jag hade att läsa ikapp mig på nu. Ja visst blir man otroligt glad när man får så mycket beröm över ens barn. Särskilt då man vet att dom inte har samma förutsättningar som många andra har. Och gud vilka fina blommor du har, jag älskar de vita och skulle vilja fylla hela huset med dom, men jag är inte så bra på att sköta dom. Nu vet jag ju vem jag ska rådfråga isf *ler* Läste att du hade en skitdag häromdagen. Inge kul att vakna så. Jag har haft riktigt bra kontroll på min smärta, min läkare fick ju höja upp grunddosen som hejko satt, iofs hade han ju skrivit i intyget att jag troligtvis skulle behöva höja. Nu ligger jag på en bra nivå tycker jag. har inte så mkt smärta. Däremot känner jag ju inte av då jag borde varva ner, förutom att kroppen blir sjukt trött. Men då sover jag istället, häromdagen sov jag från 9 - 16. Rätt skönt haha!

Hoppas du har det bra vännen. Måste bara skriva igen och säga att jag verkligen älskar din schal. Jag önskar att jag oxå kunde stika sådana.

Nä, nu somnar jag snart, är så trött! Kram kram och sköt om dig!

Linn sa...

förhoppningsvis går den att ta bort, det gjorde lillebrors och han mår fint nu=) lång väg dit bara:/

Linn sa...

hej, jag tänkte lite på dig idag. För att jag satt och virkade en kattleksak med kattmynta i till mina katter idag. och jag skulle vilja göra en liten välkomstpresent/julklapp till när ni får hem Buddha! Det skulle jag bli jätteglad över att få göra=) om det är okej? för isf så kan du mejla din adress till mig på decreased@live.se
det här vill jag göra för att du är en så mysig följare av min blogg, blir alltid så himla glad av dina kommentarer!

vad trevligt att höra att det går bra för Emmy i skolan också=) alltid skönt när allt flyter på! ha det fint/Linn

Fru Venus sa...

Duktig tjej :-) och stackars kusin :-(

Kaffe och Mazarin sa...

Ja dom barnen!!!:)Känner igen det där med mina 3.Snälla,beskedliga i skolan men hemma grrr...:)Kramiz och ha en bra dag..

Tantaluran sa...

Oj oj. Livet kan ta plötsliga vändningar när man minst anar det.

bakom berget sa...

Ja, man blir glad när man hör att det finns såna lärare som ser varje elev som en egen person och inte bara alla som en grupp elever.
Men så himla ledsamt för din kusin! Hoppas att det kommer att gå bra.
Kram Åsa.