tisdag 21 december 2010

Ring inte NU!!!

Idag var det uppehåll från allt snöande. Med tanke på at det har talats om att det ska kommer mer snö till jul så får man passa på när det är snö-fritt. Anna-Britt och jag åkte till Eksjö för att handla. Vädret var så underbart idag och snön gnistrade...

Inne på Willy var det relativt lugnt, iallafall om man tänker på hur det KUNDE vara (kaos alltså)! Vi sa bägge två att vi bara skulle handla lite, lite men när vi tittade på våra vagnar så kunde man tro att vi inte hade handlat på en hel månad... Jag tror att vi bägge två tänkte på att vi absolut inte ville åka till stan på länge!

Telefonen har jag numera i högsta hugg ifall de ringer om Gibson. Precis när jag hade betalat och skulle börja packa så ringer det, NATURLIGTVIS! Fan, inte NU! Igår var det fullt med skrikande ungar runt om mig, idag var det kacklande fruntimmer (och en och annan man oxå)!

Veterinären berättade att Gibson var ju på benen men fick inte komma hem idag heller... Det som vart så svullet var idag bättre men det såsade sig så otroligt mycket från såret och hon undrade om jag kunde stänga in Gibson sedan för att begränsa att hela lägenheten blev full med var... Jag har inte direkta dörrar här så jag kan göra det och så bryr jag mig väl inte så mycket, jag har ju jobbat med att torka både det ena och det andra så vem bryr sig...

Gibson hade ätit lite dåligt, de hade fått mata honom. Jag berättade att han aldrig gillat att äta själv, han vill ha sällskap. Man kan inte ge honom mat och sedan lämna honom utan jag har alltid suttit kvar vid köksbordet. Veterinären sa att det var ju bra att veta för det var säkert därför han inte ville äta. Annars var allt som sagt relativt bra efter omständigheterna. Han hade varit ute och kissat och så, han var lugn och kunde slappna av... Tack och lov...

Jag saknar honom så...

8 kommentarer:

Camilla sa...

Många förstår inte det där med att ha husdjur.
De menar på att det BARA är husdjur. Men ett
husdjur blir ju så mycket mer än så. De blir på
nåt vis helt oersättliga. Förstår att du saknar
honom massvis. Bra att det verkar vara på rätt
håll nu.
Sköt om dig

Shamrock sa...

Vad skönt att det går åt rätt håll

Anonym sa...

Hoppas allt fixar sig snart så han får komma hem, lillkraken.

Fru Purjo sa...

Hoppas, hoppas allt går vägen och Gibson snart kommer hem utan några variga sår. Kram

Fru Venus sa...

Men, visst låter det hoppfullt? Kvällskram till dig!

Osloskånskan sa...

Jag kryssar tassarna för att detta ska gå bra! (klart det gör)

Fenixmonas sa...

Så gott att han är så mycket bättre! Sbökaoset är inställd!!! Det ska bli fint väder hela helgen!!! Kramiz

Anonym sa...

svar: tack Renée, bra att ha de i baktanken, men det finns i min baktanke att risken finns! Men jag tro att jag lider av något annat än deperisson. kram blomman