onsdag 15 december 2010

Nu blev det varmt under magen!

Här ligger han, den lille vännen! Ikväll har han ätit lite till och med så nu känns det som om det håller på att vända. Ingen är gladare än jag...

Han har till och med fått en ny liten "bädd" av hans gråtmilda matte (nu överdrev jag allt lite). Jag berättade ju innan att jag höll på med ett projekt till katten, det blev ju då inte riktigt som jag hade tänkt mig (som vanligt...)... Idag så tovade jag det så det blev ett skönt liggunderlag, varmt om magen med andra ord! Kanske lite lyxigt men denna hund är värd den varmaste säng han kan få... Han somnade faktiskt direkt när han hade lagt sig...

Min kära vän Anna-Britt har hjälpt mig idag med att hämta ut medicin till Gibson plus hämta ett paket som innehöll en mönsterkatalog (med garnet rheuma thermal wolle, gillar det garnet skarpt!), en rundsticka nr 6 120 cm lång plus ett nystan Kauni. Detta nystanet köptes bara för att jag var nyfiken...

Jag är alldeles slut i denna kväll, har bara oroat mig hela dagen plus att jag har pratat med en massa folk som undrade vad som hade hänt. Jag skulle ha vilat mitt på dagen men det blev inget med det... Nu ska jag snart krypa ner under täcket och sova som en stock... 

Tack alla snälla människor än en gång, ni är värda en stjärna på himmelen ALLIHOPA!

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Klart Gibson är värd mjuka garnfilten! Stackars lilla vovve och stackars trötta, oroliga vimsiga mamma!! Hoppas allt slutar bra, de verkade duktiga där på veterinärmottagningen :-) Kvällskramar i massor till dig och G!

Shamrock sa...

sov gott

Filimarans Funderingar sa...

Jag har varit jättedålig på att skriva, läsa på bloggen ett tag så nu upptäckte jag vad din kära gibson har varit med om!! Fy sjutton säger jag vad otäckt.Vilken tur att det har gått bra med gibson. Man blir så rädd. Kram.

bakom berget sa...

Åhhh va skönt att höra att han mår bättre den lille Gibson! Vilket fint sovtäcke han har fått!
Kram till er!
Åsa.

Anonym sa...

Skönt att Gibson har ätit lite grann. Nu får vi hoppas att det bara går framåt och han blir kry igen. Ge Gibson en stor kram från mig. En stor varm kram till Dig och Din Dotter också.
Kraaaaaaaaaaaaaaaaam.
Margit(maxelonia)