måndag 1 november 2010

Måndag...

Jag vet att många av er där ute avskyr måndagar av olika anledningar... Själv är jag en aning kluven angående detta. Jag har ju inget jobb att gå till! Innan jag blev sjuk hade jag ett jobb då jag jobbade helger och då är man ledig mitt i veckan. Jobbade natt och då är man så förvirrad och snurrig av att sova på dagarna så man knappt vet vilken dag det är!

Idag är det första dagen på dotterns skollov. Alltså ingen "gå-upp-tidigt-dag"... Barnet ska dock till sin far idag och för första gången ska hon vara borta i 2 veckor. Det kommer att bli hårt... Dock kommer jag att kidnappa henne någon dag för jag skulle gärna vilja hälsa på lille kissen!

Längtar lite efter denna lille gose-tuss! Hur kommer han att bli? En gose-katt? Hoppas det iallafall... Sen undrar jag en sak, om man har ett sådant där katt-träd, håller de sig i detta träd eller sitter de gärna i fönsterna? Man kanske ska möblera om i fönstret så kissen inte river ner alla mina orkideér (då kan jag allt bli lite sur...)...

12 kommentarer:

bokhyllan sa...

Tror katt-träd funkar. Min syster säger det i alla fall. Men jag skulle nog plocka undan de vackra blommorna, för säkerhets skull. =)
Kram.

Fru Venus sa...

Vi har en klöspåle/träd, där går de alla dagar. Men de har också sina egna platser i ett par fönster var där de sitter och tittar ut (fast vi har kattlucka) men de brukar vara försiktiga. Med undantag för den busiga kattungstiden så har våra kissor aldrig puttat ner nåt från fönstren. :-)

Agneta sa...

Mysigt med katt. Hoppas det blir en riktigt gosig en!

Angelica sa...

Hej sötnos! Jag äääälskar måndagar!!! Det känns alltid som en nystart på vad som än gäller, bantning, leva sunt, vara mer possitiv eller förändringar överlag :D Om man tänker att det ska bli en strålande ny vecka redan på måndagen så brukar det bli så! Tanken kan göra mycket :D

Förstår att du kommer att längta ihjäl dig efter dottern! Säkert alldeles underbart de första dagarna, men sen så... Man blir ju smått "beroende" av de små busiga! Och när kommer kissen då? han såg ju helt bedårande ut! Jag vill så gärna ha en katt jag med! Ska du ha kissen inne hela tiden så lär han absolut sitta och spana i fönstret! Det finns ju "goda" fåglar och annat gottit där ute, hahahha. Men det är en instinkt som faktiskt inte går bort, inte ens om du kastrerar en hankatt. Jag hade absolut ändrat om lite i början, men en katt är så otroligt smidig och river inte ner saker om han/hon inte vill det *skrattar*
Du kommer att få mysigt med en katt hemma - jag lovar!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Rut-Knut-Tjut sa...

Måndagar är helt ok tycker jag. Men inte tisdagar. Usch och fy. Förstår att 2 veckor måste kännas längre. Ha en fin dag. Kram

Anonym sa...

Men du, tror du inte att om ni gosar jättejättemycket med kissen, så blir han en gosekatt. Det har funkat på vår lille gosvovve! Tror jag iaf. Han kan gosa i timmar!
Hulda

The Willow Fairy sa...

Våra gillar katträdet och fönstrena och alla andra ställen man kan klättra på... Vi har bara en regel och det är att inga katter får vara där man äter eller hanterar mat - dvs diskbänk, arbetsbänk, spis, matbord, vardagsrumsbordet...

Pinglan sa...

Du kommer nog ha huggmärken i bladen efter katten dock.. Det har jag på mina få träd!

S sa...

Jag har haft en bra måndag, hoppas att din dag också varit det! :)
Katter kan jag ingenting om... *s*

Anette sa...

Du får se vilket fönster han väljer och sedan får du lära honom att det är det som gäller. Helst ett utan orkidéer;)

Madeleineslife sa...

Jag har 2<kattträd till mina, dom används. Men dom är överallt ändå! Dom har även klöst på andra ställen än trädet...

Så har "gjort" plats åt dom på ställen där dom vistas för att slippa att saker går sönder eller ja minska risken i alla fall... Nu funderar jag på hur jag ska göra, när jag fick en till soffa & fåtölj har jag längre inte någon direkt plats för dom.. Numera ligger katterna lite överallt, dom har ju sina ställen..

Men dom gör nytta! :)

Vet vilken längtan det är...
Kramis

Linn sa...

tro mig, du BEHÖVER ett katträd. dom sover där, rusar upp och ner, vässar klorna och busar plus att dom vill sitta högt. men sen så är det ju fortfarande så att det kommer lite luriga fåglar utanför fönstrena som är lite föööör intressanta ibland. så det är nog dags att rensa i fönstrena, för säkerhetskull.