söndag 24 oktober 2010

"Tänk om allt regn hade varit snö..."

Den kommentaren skrev Fru Venus alldeles nyss med tanke på mitt förra inlägg om översvämningen. Det är bara det att nu har regnet blivit snö PÅ RIKTIGT!!! Attans... Jag är inte glad i snö... För det första mår jag inte bra i kyla och för det andra så är det så jobbigt att ta sig fram...

Jag kan ju fortfarande köra bil om jag vill och om jag har en bra dag. Vintertid kör jag väl inte speciellt mycket. Har svårt att ratta bilen nuförtiden så jag vill helst inte utsätta mig själv och andra för skador på grund av min sjukdom. Speciellt inte nu när jag inte har dubb-däcken påsatta! Min käre fader ska göra detta men jag tyckte allt att han kunde lugna sig med detta, jag kan ju åka färdtjänst om jag vill!

Ikväll har Emmy och jag suttit med matte-läxan. Det brukar innebära svårigheter men idag så var hon helt enkelt suverän! Detta som har varit så svårt för henne börjar äntligen lossna! Då blir man en riktigt stolt mamma!!!

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Är det mitt fel nu?? :-/

Malla sa...

Nä, snö är inte det allra roligaste...
Kul att det går bra i matten! :D

Anonym sa...

Jag önskar att all snö skulle komma färdigplogad. Jag gillar att det lyser upp men jag gillar inte halka och snöskottning.